Elektrikli Bisiklet’in Özellikleri ve Yorumları


Elektrikli bisiklet almak belkide araba almaktan daha zor. Çünkü kullanan sayısı henüz çok az ve etrafınızda “Nasıl?”, “Memnun musun?” diye sorabileceğiniz bir elektrikli bisiklet kullanıcısı çok yok. Bu nedenle fazla bilgi sahibi olmadan aldığımız bu bisikletler acaba gerçekten kataloglarında yazan özelliklerini tam olarak sunabiliyor mu?

Elektrikli bisiklet alınır mı alınmaz mı diye kime soracağız?

Artık sokaklarda yavaş yavaş boy göstermeye başlayan bu bisikletlerden almak isteyenlerin ortak soruları şunlar:

  • Acaba elektrikli bisiklet almaya değer mi?
  • Performansı nasıldır?
  • Aküsü kaç gün/km gidiyor?
  • Yokuşu çıkar mı?
  • İki kişi binebilir mi?

Bu soruların cevabı genelde tam olarak alınamıyor. Böylece alıcı istediği elektrikli bisikletin firmasının internet sitesine ve ya alışveriş sitelerinin ürün tanıtımı kısımlarına başvuruyor. Ama oradaki bilgiler tatminkar olmadığı için alıcılar bu konuda tam bilgi sahibi olmak için alternatif sitelere yöneliyor ama tamamen elektrikli bisikletlere özel bir tarafsız tanıtım sitesi bulamıyor. İşte burada devreye elektriklibisiklet.gen.tr devreye giriyor.

Elektrikli bisikleti sizin için 3 ay boyunca test ettik

İşte biz de bu bilgi açığını gidermek adına kurduğumuz bu sitede elektrikli bisiklet almak isteyenlere ama kafasında soru işareti olanlara bir yol göstermek için gözlemde bulunduk. Çok satılan elektrikli bisiklet modellerinden biri olan Ekobis‘in Maxi modelini elektriklibisiklet.gen.tr olarak 3 ay boyunca test ettik ve önemli noktaları not ettik. Önceklikle bu markanın kataloğunda yazan özellikleri gözden geçirdik. Sonrada kullanıcı olarak elektrikli bisikletten edindiğimiz tecrübeleri katalogda yazanlarla karşılaştırıp yorumladık:

İşte elektrikli bisiklet sürüş testi sonuçları:

Kırmızı renkteki başlıklar bize firmanın söylediği özellikler. Hemen altında da bizim ürünü kullandıktan sonraki yorumumuzu bulabilirsiniz:
 
  • Güç : 248W (pedallı)

Elektrikli bisiklet gücü hakkında kullanıcı yorumu:
Şuan piyasada bulunan normal standarttaki elektrikli bisikletlerde genel olarak güç hep 248-250W civarındadır. Daha büyük güç, daha büyük elektrikli bisiklet motoru demektir. Daha büyük motor ise ehliyet gerektiriyor. Örneğin piyasada 500W’dan başlayarak 1000W’a kadar yükselen motora sahip elektrikli bisikletler var. Ama fiyatları çok yüksek olduğundan ve ehliyet gerektirdiğinden pek tercih edilmiyor. Zaten 248W bu motor gücü hem size ehliyet gerektirmeyecek, hem de şehir içinde ihtiyaçlarınızı karşılamaya yetecektir.

  • Yokuş Tırmanma : 15°

Elektrikli bisiklet yokuş tırmanma gücü hakkında kullanıcı yorumu:

15 Derecelik Yokuş

Elektrikli bisikletin çıkabileceği 15 derecelik bir yokuş

Elektrikli bisiklet almak isteyenlerin kafasındaki en büyük soru işaretini yokuş tırmanma gücü ile ilgili soru ve ya sorular oluşturuyor. Kullanıcılar aldıkları elektrikli bisikletin kullanacakları bölgedeki yokuşları çıkıp çıkamayacağını merak ediyor. Ancak yokuş kavramı göreceli olduğundan bizler kataloğa göre 15 derecelik yokuşu çıkabileceği söylenen bisiklet için bu 15 derecelik yokuşu sağda resmettik. Ayrıca bu üç aylık dönemde resimde gösterilen diklikteki yokuşları da elektrikli bisikletle bizzat denedik ve olumlu sonuç aldık. Yine bu süre içerisinde daha herhangi bir yokuşta kalmadık. Yani tek kişi zorlanmadan abartısız yokuşları elektrikli bisikletinizle çıkabilirsiniz.

  • Fren : Kampana + e-ABS

Elektrikli bisiklet frenleri hakkında kullanıcı yorumu:
Güvenliğin olmazsa olmazı frenler elektrikli bisikletimizde kampana ve e-ABS olarak ön ve arka tekerde mevcut. Şunu belirtelim ki fren sistemi normal bisikletlerin fren sistemi gibi papuçlu değil. Daha sağlam ve güvenli olan kampana sistemi bizi fren konusunda tatmin etti. Ayrıca bir notu da ekleyelim. Frene bastığınızda gaz veriyor olsanız bile gazı otomatik olarak kesiyor.

  • Max Hız : 35-40km/saat

Elektrikli bisikletin maksimum hızı konusunda kullanıcı yorumu:
Elektrikli bisiklet alacakların en çok sorduğu soruların başında bir de maksimum hız geliyor. Bazı kataloglarda 24km bazılarında ise 35-40km olarak belirtilen elektrikli biziklet maksimum hızları tabi ki marka ve modele göre değişiyor. Bizim denediğimiz modelde maksimum 35-40km yapabileceği yazıyordu. Düz yolda yaptığımız denemelerde son gazda 39-40km hıza ulaşabildiğimizi gördük.

  • Sürüş mesafesi : >80 – 100 km

Elektrikli bisikletin bir akü ile sürüş mesafesi konusunda kullanıcı yorumu:
Elektrikli bisikletimizi test ettiğimiz üç aylık dönemde bizi durdurup bisiklet hakkında soru soran çok oldu. İçlerinden en çok sorulanı şuydu: “Kaç gün gidiyor bunun şarjı?” Bu sorunun cevabı yok aslında. Önemli olan akün şarjının kaç gün gittiği değil; tam dolu bir akü ile elektrikli bisikletin kaç kilometre gittiğiydi. O yüzden bu sorulara hep kilometre olarak cevap erdik. Peki katalogda yazan >80-100km (yani 80-100km ve altı) rakamları doğru muydu. Bizim de aslında bu test aşamasında en çok merak ettiğimiz bu sorunun cevabıydı.Öncelikle şunu belirtelim ki ön panelde hız göstergesi var ama katedilen km göstergesi yok. Dolayısıyla bir akü ile ne kadar gidebildiğinizi görmeniz mümkün değil. Ama bizler ilk test aşamasında gittiğimiz tüm yolları her gün Google Earh programından ölçerek bir akü ile ne kadar gidebildiğimizi kabaca hesapladık. Maksimum 70km gidebildik. Unutmayınki iki kişi binmek ve ya sürekli yokuşlu yolda gitmek aküden daha fazla enerji alır ve bu durumlarda bir akü ile 80 veya 100km falan gitmeyi beklemeyiz. Bu bahsedilen 80-100km değeri düz yolda gidebileceğiniz maksimum mesafe ki tecrübelerimiz düz yolda bir akü ile 80-100km gidebileceğimizi gösterdi. Ancak bizler test aşamasında bisikletimizi hem düz hem de engebeli yollarda denedik ve maksimum 70km gittik bir akü ile. Bu değerle hem düz hem de engebeli yolda günde ortalama 10km yapan biri için bir akü 1 hafta gidiyor sonucuna varabiliriz.

  • Akü : 48V, 20Ah (1 set içinde 4 parça)

Elektrikli bisiklet aküsü ile ilgili kullanıcı yorumu:
Bu modelden önce çift akülü modeller vardı. Ancak Maxi modelinde artık çift akü birleştirilmiş ve tek akü olarak motora yerleştirilmiş.

  • Ölçüler : 1650 x 700 x 1100mm

Elektrikli bisiklet ölçüleri hakkında kullanıcı yorumu:
Piyasada bulunan çoğu motorlar genelde bu genişlik, uzunluk ve yüksekliğe sahip. Ama bazı modellerin duruşu biraz tabiri caizse basit kalıyor. Sizlere tavsiyemiz bir kaç modeli inceledikten sonra elektrikli bisikletin marka ve modeline karar vermeniz. Bizim bu test sürecinde etrafımızdan duyduğumuz şey Maxi modelinin hem görünüş hem de tasarım olarak diğer markaların modellerine göre daha bir motosiklete benzer görünüme sahip olmasıydı.

  • Lastik Ebatları : 16″ x 3.0

Elektrikli bisiklet lastikleri konusunda kullanıcı yorumu:
Güvenlik açısından lastik ebadı önemlidir. Kalın lastikler yolu daha iyi tutar. Elektrikli bisikletlerde bu ebat genelde 16 x 2,5 büyüklüğünde oluyor. Maxi modelinde bu değer 16 x 3,0. Bu ayrıntıyı gözden kaçırmayın. Zaten yan yana getirdiğinizde lastiklerin farkı gözle görülür derecede. Maxi’yi motor gibi göstermede lastik faktörü önemli rol oynuyor.

  • Jantlar : Aluminyum

Elektrikli bisiklet jantları konusunda kullanıcı yorumu:
Normal bisiklet jantı gibi ince uzun çubuklar yerine kalın aleminyum motosiklet jantları kullanılmış.

  • Taşıma Kapasitesi: 120kg

Elektrikli bisikletin taşıma kapasitesi hakkında kullanıcı yorumu:
Elektrikli bisikletler genelde tek kişinin günlük ihtiyaçlarını karşılamak için üretiliyor. ancak koltukarının geniş olması ve 120kg’a kadar taşıma kapasitesinin olması iki kişi binilebileceğini gösteriyor. Aslında olaya tek ya da iki kişi diye bakmamak lazım. Malum 60kg insan da var 100kg insan da. Elbette ikisinin farkı olacaktır. Bu konuda biz de test aşamasında 55 ve 75 kg olarak iki kişi yani toplamda 130kg’ı denedik elektrikli bisikletimizde. Bir sorun çıkmadı. Hızı da öyle gözle görülecek kadar düşmedi. Ama tabiki gerek kalkışta gerek hızlanmada tek kişi gibi hızlanmadı. Ama 120 kg’ı rahatlıkla taşıdığını söyleyebiliriz.

  • Şarj Süresi : 6 – 8 saat

Elektrikli bisiklet şarj süresi hakkında kullanıcı yorumu:
Test ettiğimizx süre içerisinde elektrikli bisikletimizin aküsü en az 8 saatte doldu. Yani katalogda belirtilen 6-8 saatlik sürenin yalnızca 8 saatlik kısmı doğru.

  • Batarya Girişi : 100-240V AC

Elektrikli bisiklet batarya girişi hakkında kullanıcı yorumu:
Batarya girişi tek yuvadan sağlanıyor. Bu giriş bilgisayarın monitör kablosu girişine çok benziyor. Üç adet yan yana bulunan delikler var.

  • Göstergeler : Hız ve akü göstergesi

Elektrikli bisiklet göstergeleri hakkında kullanıcı yorumu:
Yukarıda sürüş mesafesi hakkında yorumlarımızda belittiğimiz bir nokta vardı. Keşke göstergelerde bir de katedilen km göstergesi koysalarmış. Bunun eksikliği çok belli oluyor. Ama sadece hız ve akü seviyesi göstergesi var. Bir de far ve sinyal göstergeleri.

  • Amortisörler : Teleskopik amortisör

Elektrikli bisiklet amortisörleri hakkında kullanıcı yorumu:
Ön ve arka amortisörler yoldaki çukurları az da olsa hafifletiyor ama bu konuda çok da başarılı değil. Ancak frene bastığınızda ön amortisörlerin hafiften içeri doğru gömüldüğünü hissedebilirsiniz.

  • Aksesuarlar :

Elektrikli bisiklet aksesüarları hakkında kullanıcı yorumu:

Arka Sepet Kapalı Bagaj
İnanılmaz geniş, baya bir şey alıyor.

Dikiz Aynası
Her iki yanda da gayet kullanıcı dikiz aynası mevcut. Hafif tümsek cam kullanılmış çünkü baktığınızda arkayı ve arka sağ-solu komple gösteriyor geniş açıda.

Uzaktan Kumanda
Çok kullanışlı bir uzaktan kumandası var. Kumandayı sadece alarm açma-kapama için değil aynı zamanda motoru da çalıştırmak için kullanabiliyorsunuz. Yani motoru çalıştırmak için illa anahtar sokmanız şart değil.

Alarm
Bahçeye koyduğumuz elektrikli bisikletin alarmını test ettik ve 4. katta evin odasından bile rahatça duyulabildiğini gördük. Bu konuda gerçekten araba alarmından farksız. Evet abartmıyoruz. Gerçekten çok yüksek. Bu da caydırıcı bir özellik hırsızlara karşı.

Direksiyon kilidi
Testimiz süresinde bu özelliği pek kullanmadık. Zaten ön ve arka teker olmak üzere iki adet zincirle kitleyebilirsiniz elektrikli motorunuzu. Ama dileyen direksiyonu tam sağ ya da tam sol yapıp direksiyon kilidini kontaktan aktif edebilir. O saniyeden sonra direksiyon ne sağa oynar ne de sola. Bu sayede sürerek kaçırılma olayı engelleniyor. Gerçi alarm açıksa sürerek alarm öte öte kim çalar diye de sormadan edemiyoruz. Pek kullanılmasa da böyle bir güvenlik sisteminin olması güzel.

  • Ürünün Net Ağırlığı: 60Kg.

Elektrikli bisiklet ağırlığı kousunda kullanıcı yorumu:
Bu ağırlığın büyük bir bölümü akü diyebiliriz. Aküyü çıkardığımızda bisikletin çok hafiflediğini gördük. Şarj etmek için çıkardığınızda prize kadar taşırken gayet ağır bir aküsü olduğunu göreceksiniz.

Elektrikli Bisiklet Genel Görünümü

Elektrikli Bisiklet Genel Görünümü

You can leave a response, or trackback from your own site.

“Elektrikli Bisiklet’in Özellikleri ve Yorumları” yazısına 383 yorum yapılmış:

Sayfalar: « 16 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 »

  1. 284. emre amasya dedi ki:

    ben st max 406 l alacam 13 yaşındyım bu motorlar YASAKmı;? ACİLLL CEVAP VERİRMİSİNİZ…

  2. 285. emre dedi ki:

    arkadaşlar bence yuki dünya alın en güzeli çok güçlü eger 2 kişi binecekseniz yuki jüpiter alın o da 2 kişilik ama ikisindede 1200 watt dc motor var ikisinide kullandm ikiside cok güzel bende yuki dünya alcam

  3. 286. Onur dedi ki:

    Selam.Benim 2011 model mondial es-1 im var.Çok bakımlı,sorunsuz çalışıyor.Çalışmayan yada hatalı bir yeri bulunmuyorİhtiyaçtan dolayı satmak zorundayım.Akü daha 2 günlüktür.Lastikler sıfırdır.Pazarlık az var.Ayrıca sade ve şık modifiyelidir.İlk aldığım gün denedim 3 kişiyi rahatlıkla taşıdı.Halada taşımaktadır.Ulaşmak isteyenler e-posta adresime mesaj atsınlar.

    FİYAT:1.300 TL

  4. 287. anıl dedi ki:

    merhaba arkadaşlar bende voltanın vs1 60v luk elektrikl skuter var gerçekten yokuşları mükemmel çıkıyor almanızı tavsiye edrim

  5. 288. arman dedi ki:

    merhaba volta vs4 .3000 kullananvarmı iyimi almayı düşünüyorum bana yokuşcu lazım 2kişi binmek için yeterlimidir.deneyen varsa cevap bekliyorum selam.

  6. 289. musab dedi ki:

    arkadaşlarn anca 22vuruyo

  7. 290. ramazan dedi ki:

    selam arkadaşlar ben bu gün witobis marka elektrikli bisiklet aldim daha bana gelmedi elimde değil yani ama bu bisikletin hızı nasıl yokuşu nasıl çıkıyo bilen yada kullanan varmı yardımci olurmuşnz bilen lütfen cevap yazsın merak ediyorum

  8. 291. celil dedi ki:

    Sedan elektrikli bisiklet alcam sizce iyimidir. Yada hangisini alayımn

  9. 292. gökhan dedi ki:

    ya arkadaşlar aranızda elektrikli bisiklet kullananlar varsa yardımcı olsun yuki 1200 w alıcam düşünüyorum yada velostar 1200 w düşünüyorum sizce hangisi daha iyi yokuş problemim var birde iki kişi taşıyabilir mi ?
    yardımlarınızı bekliyorum lütfen

  10. 293. Ahmet dedi ki:

    sedan marka elektrikli bisiklet alıcam scl4000l modelinden evkurda 24 ay vade farksız alıcam 2200 tl uygunmu fiyatı?

  11. 294. can dedi ki:

    arkadaşlar sağolun çok işime yaradı

  12. 295. ismimi vermek zorundamıyım dedi ki:

    bende sedan marka elektrikli bisiklet var ihtiyaçtan satılıktır FİYAT 1.550 tl

  13. 296. necati dedi ki:

    bende volta 1200W var 5 akülü en fazla 45 yapıyor 2 kişide biniyoruz çok rahat 2 kişiyle bile yokuşlarda banamısın demiyor tavsiye ederim. Hatta şimdi 8 akülüsü çıkmış şimdi olsa onu alırdım. Bu ekobis falan hikaye garantisi bitince motorun ömrüde bitiyor daha önce ondanda vardı.

  14. 297. ali oguzhan dedi ki:

    bugün velostar 1200 wat aldım servisine sordum yuki kraldan daha iyi dediler parçaları daha sağlam sıfır 12 taksit 1950 tl

  15. 298. kaan dedi ki:

    ben cansın motor dan elektrikli bisiklet aldım ,her tarafı bozuk çıktı,adamlara mail attım telefonla aradım bir kere bile dönmediler.
    Aman dikkat edin arkadaşlar .

  16. 299. mahmut dedi ki:

    slm arkadaşlar ben volta elektirikli bisiklet almayı düşünüyorum nasıl sağlammı nerede üretiliyor yardımcı olabilirmisiniz çin malı değil dimi şimdiden çok teşekür ederim

  17. 300. ferdi dedi ki:

    Arkadaslar aku bitince biz kendimizmi akuyu dolduruyoruz ??lutfen bilgi verin…

  18. 301. anıl dedi ki:

    slm arkadas lar ben sizee bişey sorcam ben de elektirikli bisiklet alcam hemde yarın ben tam ıyı bılmıyorum ve devir sati 40 km miş öyle duydum ve ben bunu alma teretutundeyım alsam mı almasam mı dıe dusunuyorum yani kısacası elektirikli bısıklet iyi mi degil mi arkadas lar ??? lütfen yardımcı olunuz

  19. 302. kaya dedi ki:

    İyi günler ben bursada oturuyorum. Çevrede oldukça dik yokuşlar var ve 3000 w volta vs4 elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum . Sizce alayım mı ?

    Cevabınızı bekliyorum

  20. 303. mertcan dedi ki:

    ben st max 406 l alacam 13 yaşındyım bu motorlar ehliyet gerektiriyor mu? ACİLLL CEVAP VERİRMİSİNİZ…

  21. 304. firat dedi ki:

    Slm arkadaslar bn sokede otruym ve zeki semerci babamn arkadasi ordn stmax 406l aldm dun ve cok pismanm 500. Watlk hc hzli gtmio 20 anca yapior bn yuki dunya alcktm ama zeki semerci dedi ehliyet istiyor cok pismanm

  22. 305. firat dedi ki:

    Ehliyet gerektrmio ve hzli gitmio bnce alma git mg cekirge falan al arkadasm

  23. 306. kağan güvenç dedi ki:

    bende st max zwd406L var çok memnunum yokuşları kolaylıkla çıkıyo 2 kişi rahat çekiyo tavsiye ederim. ben sıfır sedan alacaktım kendi satıcısı bile dedi alma hiç iyi performansı yok diye bende biraz araştırdı zwd406l den çok memnunum tavsiye ederim .

  24. 307. talat dedi ki:

    arkadaşlar elektirikli bisiklet alacaklara tavsiyem dikkat edecekleri hususlar 250 vat motor gücü üstüne çıkmasınlar motor 60 derece elektirik sistemi olmalı marka model farketmez çeker ve hız aynıdır sadece görüntü değişiyor ayrıca şarz ederken dikkat edilecek husus şarzı dolu gösterdiğinde en kısa zamanda şarzdan çıkartılmalı şarzda doldu görünse bile hala şarz basmaya devam rdiyor uzun süre şarzda kaldığında akülerin ömrü bitiyor 60 mı 120 mi oldugu e-beyin üstünde etiketinde yazıyor ayrıca ufak bir kaza anında trafik polisinden 1000 liraya yakın cezalar yağıyor ya ödeyeceksin ya mahkemelerde sürünüp cezaları iptal ettirecekzin trafikte bu araçlar hatta bisikletler bile yasak ara sokaklar bile dahil sadece bisiklet yolunda kullanılabiliyor kaza anında bütün süç e-bisiklete yükleniyor ehliyet yok–plaka yok–kask yok–fatura sahibi deyilsin–16 yaşından ufaksın–birde e-bisikletitrafik alıp götürüyor geri almak bi masraf bu cezaların faturaları önünüze atıldımıdoğru mahkemeye bide avkat masrafı vkat nayapsın bu konuda yeterli bilgi yok sürekli değişen kanunlar ohooo almak bişey deyil aldıktan sönası senden hata olmasa bile öküz şöförler çook biriçıkar üstüne ben e-bike servisiyimçevremdeki kazalar ve faturaları 250 vat üstü e bikeler pilaka ve ruhsat–ehliyet ister yasak

  25. 308. talat dedi ki:

    arkadaşlar işin doğrusu bulunduğunuz trafik amirliğine gidip yetkili kişiden bilgi almak ayrıca 2013 yılı st max 406 l modeli 500 vat gücündeplaka ve ruhsat—ehliyet gerekli Akman, işe gidip gelmek için önceden 4 dolmuş değiştirmek zorunda kaldığını ve ayda 150 lira yol parası ödediğini vurgulayarak, “Bu yüzden elektrikli bisiklet almaya karar verdim. Ancak, bir gün işe giderken trafik polisi beni durdurup ehliyet sordu. Elektrikli bisikletle trafiğe çıkmanın yasak olduğunu söyleyince ‘nerede kullanacağım?’ diye sordum. O da “köy yolunda sür” diye cevap verdi. Ben de “köyde çalışmıyorum” dedim. Buna rağmen 630 lira ceza yazınca soluğu mahkemede aldım” diye konuştu.

Sayfalar: « 16 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 »

Sayfaya yorum yazınız

Lütfen aşağıdaki işlemi rakamla tamamlayın.

*