Elektrikli Bisiklet’in Özellikleri ve Yorumları


Elektrikli bisiklet almak belkide araba almaktan daha zor. Çünkü kullanan sayısı henüz çok az ve etrafınızda “Nasıl?”, “Memnun musun?” diye sorabileceğiniz bir elektrikli bisiklet kullanıcısı çok yok. Bu nedenle fazla bilgi sahibi olmadan aldığımız bu bisikletler acaba gerçekten kataloglarında yazan özelliklerini tam olarak sunabiliyor mu?

Elektrikli bisiklet alınır mı alınmaz mı diye kime soracağız?

Artık sokaklarda yavaş yavaş boy göstermeye başlayan bu bisikletlerden almak isteyenlerin ortak soruları şunlar:

  • Acaba elektrikli bisiklet almaya değer mi?
  • Performansı nasıldır?
  • Aküsü kaç gün/km gidiyor?
  • Yokuşu çıkar mı?
  • İki kişi binebilir mi?

Bu soruların cevabı genelde tam olarak alınamıyor. Böylece alıcı istediği elektrikli bisikletin firmasının internet sitesine ve ya alışveriş sitelerinin ürün tanıtımı kısımlarına başvuruyor. Ama oradaki bilgiler tatminkar olmadığı için alıcılar bu konuda tam bilgi sahibi olmak için alternatif sitelere yöneliyor ama tamamen elektrikli bisikletlere özel bir tarafsız tanıtım sitesi bulamıyor. İşte burada devreye elektriklibisiklet.gen.tr devreye giriyor.

Elektrikli bisikleti sizin için 3 ay boyunca test ettik

İşte biz de bu bilgi açığını gidermek adına kurduğumuz bu sitede elektrikli bisiklet almak isteyenlere ama kafasında soru işareti olanlara bir yol göstermek için gözlemde bulunduk. Çok satılan elektrikli bisiklet modellerinden biri olan Ekobis‘in Maxi modelini elektriklibisiklet.gen.tr olarak 3 ay boyunca test ettik ve önemli noktaları not ettik. Önceklikle bu markanın kataloğunda yazan özellikleri gözden geçirdik. Sonrada kullanıcı olarak elektrikli bisikletten edindiğimiz tecrübeleri katalogda yazanlarla karşılaştırıp yorumladık:

İşte elektrikli bisiklet sürüş testi sonuçları:

Kırmızı renkteki başlıklar bize firmanın söylediği özellikler. Hemen altında da bizim ürünü kullandıktan sonraki yorumumuzu bulabilirsiniz:
 
  • Güç : 248W (pedallı)

Elektrikli bisiklet gücü hakkında kullanıcı yorumu:
Şuan piyasada bulunan normal standarttaki elektrikli bisikletlerde genel olarak güç hep 248-250W civarındadır. Daha büyük güç, daha büyük elektrikli bisiklet motoru demektir. Daha büyük motor ise ehliyet gerektiriyor. Örneğin piyasada 500W’dan başlayarak 1000W’a kadar yükselen motora sahip elektrikli bisikletler var. Ama fiyatları çok yüksek olduğundan ve ehliyet gerektirdiğinden pek tercih edilmiyor. Zaten 248W bu motor gücü hem size ehliyet gerektirmeyecek, hem de şehir içinde ihtiyaçlarınızı karşılamaya yetecektir.

  • Yokuş Tırmanma : 15°

Elektrikli bisiklet yokuş tırmanma gücü hakkında kullanıcı yorumu:

15 Derecelik Yokuş

Elektrikli bisikletin çıkabileceği 15 derecelik bir yokuş

Elektrikli bisiklet almak isteyenlerin kafasındaki en büyük soru işaretini yokuş tırmanma gücü ile ilgili soru ve ya sorular oluşturuyor. Kullanıcılar aldıkları elektrikli bisikletin kullanacakları bölgedeki yokuşları çıkıp çıkamayacağını merak ediyor. Ancak yokuş kavramı göreceli olduğundan bizler kataloğa göre 15 derecelik yokuşu çıkabileceği söylenen bisiklet için bu 15 derecelik yokuşu sağda resmettik. Ayrıca bu üç aylık dönemde resimde gösterilen diklikteki yokuşları da elektrikli bisikletle bizzat denedik ve olumlu sonuç aldık. Yine bu süre içerisinde daha herhangi bir yokuşta kalmadık. Yani tek kişi zorlanmadan abartısız yokuşları elektrikli bisikletinizle çıkabilirsiniz.

  • Fren : Kampana + e-ABS

Elektrikli bisiklet frenleri hakkında kullanıcı yorumu:
Güvenliğin olmazsa olmazı frenler elektrikli bisikletimizde kampana ve e-ABS olarak ön ve arka tekerde mevcut. Şunu belirtelim ki fren sistemi normal bisikletlerin fren sistemi gibi papuçlu değil. Daha sağlam ve güvenli olan kampana sistemi bizi fren konusunda tatmin etti. Ayrıca bir notu da ekleyelim. Frene bastığınızda gaz veriyor olsanız bile gazı otomatik olarak kesiyor.

  • Max Hız : 35-40km/saat

Elektrikli bisikletin maksimum hızı konusunda kullanıcı yorumu:
Elektrikli bisiklet alacakların en çok sorduğu soruların başında bir de maksimum hız geliyor. Bazı kataloglarda 24km bazılarında ise 35-40km olarak belirtilen elektrikli biziklet maksimum hızları tabi ki marka ve modele göre değişiyor. Bizim denediğimiz modelde maksimum 35-40km yapabileceği yazıyordu. Düz yolda yaptığımız denemelerde son gazda 39-40km hıza ulaşabildiğimizi gördük.

  • Sürüş mesafesi : >80 – 100 km

Elektrikli bisikletin bir akü ile sürüş mesafesi konusunda kullanıcı yorumu:
Elektrikli bisikletimizi test ettiğimiz üç aylık dönemde bizi durdurup bisiklet hakkında soru soran çok oldu. İçlerinden en çok sorulanı şuydu: “Kaç gün gidiyor bunun şarjı?” Bu sorunun cevabı yok aslında. Önemli olan akün şarjının kaç gün gittiği değil; tam dolu bir akü ile elektrikli bisikletin kaç kilometre gittiğiydi. O yüzden bu sorulara hep kilometre olarak cevap erdik. Peki katalogda yazan >80-100km (yani 80-100km ve altı) rakamları doğru muydu. Bizim de aslında bu test aşamasında en çok merak ettiğimiz bu sorunun cevabıydı.Öncelikle şunu belirtelim ki ön panelde hız göstergesi var ama katedilen km göstergesi yok. Dolayısıyla bir akü ile ne kadar gidebildiğinizi görmeniz mümkün değil. Ama bizler ilk test aşamasında gittiğimiz tüm yolları her gün Google Earh programından ölçerek bir akü ile ne kadar gidebildiğimizi kabaca hesapladık. Maksimum 70km gidebildik. Unutmayınki iki kişi binmek ve ya sürekli yokuşlu yolda gitmek aküden daha fazla enerji alır ve bu durumlarda bir akü ile 80 veya 100km falan gitmeyi beklemeyiz. Bu bahsedilen 80-100km değeri düz yolda gidebileceğiniz maksimum mesafe ki tecrübelerimiz düz yolda bir akü ile 80-100km gidebileceğimizi gösterdi. Ancak bizler test aşamasında bisikletimizi hem düz hem de engebeli yollarda denedik ve maksimum 70km gittik bir akü ile. Bu değerle hem düz hem de engebeli yolda günde ortalama 10km yapan biri için bir akü 1 hafta gidiyor sonucuna varabiliriz.

  • Akü : 48V, 20Ah (1 set içinde 4 parça)

Elektrikli bisiklet aküsü ile ilgili kullanıcı yorumu:
Bu modelden önce çift akülü modeller vardı. Ancak Maxi modelinde artık çift akü birleştirilmiş ve tek akü olarak motora yerleştirilmiş.

  • Ölçüler : 1650 x 700 x 1100mm

Elektrikli bisiklet ölçüleri hakkında kullanıcı yorumu:
Piyasada bulunan çoğu motorlar genelde bu genişlik, uzunluk ve yüksekliğe sahip. Ama bazı modellerin duruşu biraz tabiri caizse basit kalıyor. Sizlere tavsiyemiz bir kaç modeli inceledikten sonra elektrikli bisikletin marka ve modeline karar vermeniz. Bizim bu test sürecinde etrafımızdan duyduğumuz şey Maxi modelinin hem görünüş hem de tasarım olarak diğer markaların modellerine göre daha bir motosiklete benzer görünüme sahip olmasıydı.

  • Lastik Ebatları : 16″ x 3.0

Elektrikli bisiklet lastikleri konusunda kullanıcı yorumu:
Güvenlik açısından lastik ebadı önemlidir. Kalın lastikler yolu daha iyi tutar. Elektrikli bisikletlerde bu ebat genelde 16 x 2,5 büyüklüğünde oluyor. Maxi modelinde bu değer 16 x 3,0. Bu ayrıntıyı gözden kaçırmayın. Zaten yan yana getirdiğinizde lastiklerin farkı gözle görülür derecede. Maxi’yi motor gibi göstermede lastik faktörü önemli rol oynuyor.

  • Jantlar : Aluminyum

Elektrikli bisiklet jantları konusunda kullanıcı yorumu:
Normal bisiklet jantı gibi ince uzun çubuklar yerine kalın aleminyum motosiklet jantları kullanılmış.

  • Taşıma Kapasitesi: 120kg

Elektrikli bisikletin taşıma kapasitesi hakkında kullanıcı yorumu:
Elektrikli bisikletler genelde tek kişinin günlük ihtiyaçlarını karşılamak için üretiliyor. ancak koltukarının geniş olması ve 120kg’a kadar taşıma kapasitesinin olması iki kişi binilebileceğini gösteriyor. Aslında olaya tek ya da iki kişi diye bakmamak lazım. Malum 60kg insan da var 100kg insan da. Elbette ikisinin farkı olacaktır. Bu konuda biz de test aşamasında 55 ve 75 kg olarak iki kişi yani toplamda 130kg’ı denedik elektrikli bisikletimizde. Bir sorun çıkmadı. Hızı da öyle gözle görülecek kadar düşmedi. Ama tabiki gerek kalkışta gerek hızlanmada tek kişi gibi hızlanmadı. Ama 120 kg’ı rahatlıkla taşıdığını söyleyebiliriz.

  • Şarj Süresi : 6 – 8 saat

Elektrikli bisiklet şarj süresi hakkında kullanıcı yorumu:
Test ettiğimizx süre içerisinde elektrikli bisikletimizin aküsü en az 8 saatte doldu. Yani katalogda belirtilen 6-8 saatlik sürenin yalnızca 8 saatlik kısmı doğru.

  • Batarya Girişi : 100-240V AC

Elektrikli bisiklet batarya girişi hakkında kullanıcı yorumu:
Batarya girişi tek yuvadan sağlanıyor. Bu giriş bilgisayarın monitör kablosu girişine çok benziyor. Üç adet yan yana bulunan delikler var.

  • Göstergeler : Hız ve akü göstergesi

Elektrikli bisiklet göstergeleri hakkında kullanıcı yorumu:
Yukarıda sürüş mesafesi hakkında yorumlarımızda belittiğimiz bir nokta vardı. Keşke göstergelerde bir de katedilen km göstergesi koysalarmış. Bunun eksikliği çok belli oluyor. Ama sadece hız ve akü seviyesi göstergesi var. Bir de far ve sinyal göstergeleri.

  • Amortisörler : Teleskopik amortisör

Elektrikli bisiklet amortisörleri hakkında kullanıcı yorumu:
Ön ve arka amortisörler yoldaki çukurları az da olsa hafifletiyor ama bu konuda çok da başarılı değil. Ancak frene bastığınızda ön amortisörlerin hafiften içeri doğru gömüldüğünü hissedebilirsiniz.

  • Aksesuarlar :

Elektrikli bisiklet aksesüarları hakkında kullanıcı yorumu:

Arka Sepet Kapalı Bagaj
İnanılmaz geniş, baya bir şey alıyor.

Dikiz Aynası
Her iki yanda da gayet kullanıcı dikiz aynası mevcut. Hafif tümsek cam kullanılmış çünkü baktığınızda arkayı ve arka sağ-solu komple gösteriyor geniş açıda.

Uzaktan Kumanda
Çok kullanışlı bir uzaktan kumandası var. Kumandayı sadece alarm açma-kapama için değil aynı zamanda motoru da çalıştırmak için kullanabiliyorsunuz. Yani motoru çalıştırmak için illa anahtar sokmanız şart değil.

Alarm
Bahçeye koyduğumuz elektrikli bisikletin alarmını test ettik ve 4. katta evin odasından bile rahatça duyulabildiğini gördük. Bu konuda gerçekten araba alarmından farksız. Evet abartmıyoruz. Gerçekten çok yüksek. Bu da caydırıcı bir özellik hırsızlara karşı.

Direksiyon kilidi
Testimiz süresinde bu özelliği pek kullanmadık. Zaten ön ve arka teker olmak üzere iki adet zincirle kitleyebilirsiniz elektrikli motorunuzu. Ama dileyen direksiyonu tam sağ ya da tam sol yapıp direksiyon kilidini kontaktan aktif edebilir. O saniyeden sonra direksiyon ne sağa oynar ne de sola. Bu sayede sürerek kaçırılma olayı engelleniyor. Gerçi alarm açıksa sürerek alarm öte öte kim çalar diye de sormadan edemiyoruz. Pek kullanılmasa da böyle bir güvenlik sisteminin olması güzel.

  • Ürünün Net Ağırlığı: 60Kg.

Elektrikli bisiklet ağırlığı kousunda kullanıcı yorumu:
Bu ağırlığın büyük bir bölümü akü diyebiliriz. Aküyü çıkardığımızda bisikletin çok hafiflediğini gördük. Şarj etmek için çıkardığınızda prize kadar taşırken gayet ağır bir aküsü olduğunu göreceksiniz.

Elektrikli Bisiklet Genel Görünümü

Elektrikli Bisiklet Genel Görünümü

You can leave a response, or trackback from your own site.

“Elektrikli Bisiklet’in Özellikleri ve Yorumları” yazısına 383 yorum yapılmış:

Sayfalar: « 16 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 »

  1. 259. erkan şen dedi ki:

    3 ay önce yuki 05-dünya modelini aldım. iyi tarafları 65 km ye kadar hız yapabiliyor. tekerlekler 248 wat.lardan daha geniş ve büyük olduğu için daha rahat insana güven veriyor. şu anda tek kusuru olarak sitesinde 90 km yol gidebiliyor diye hala ilanı var ama maalesef 35 km kadar rahat gidiyor. 40 km yi zor yapıyor. çünkü bunda 248 wat lıktan farklı olarak bir akü daha ilave etmişler buda 5×12=60 volt olmuş. 248 watlık bisikletlerde kullanılan 12 volt 20 amper aküyü aynen bunlara koymuşlar. kullananlar bilir bu bisikletin bu akülerle 90 km yapacağının yazılı olması sadece yalan. firma yetkilileri ile de telefonda görüştüm. kullandığım yer kilom vs soruldu. 75 kg. bulunduğum yer edremit körfezi her yolum asfalt çok az yokuş var. bunları anlattım buralardan bahane bulamadılar, sadece bisiklet çok seri imiş sık sık duruş ve kalkışlarda elektrik fazla harcıyormuş vs gibi hikaye okudular. netice olarak bu bisiklete 24 amp. ve kaliteli akü koymuş olsaydılar bu bisiklet 60-70 km yol yapardı. bunda fiyatını 2 farklı fiyat ile siteye koymuş olsaydılar gerçekci olurdular. bu bisikletten alacaklara benden uyarılar.

  2. Erkan Şen Şu an butun bisikletleri Özelliklerine bakip alirsak isimiz zir hepsi yalan ha sen mali iyi kullanirsan daha guzel gider bnm dicegim bu

  3. FURKAN KARDES NORMA. BISIKLETMI MOBILET MOTORU TAKTIR :)

  4. 262. burak dedi ki:

    s.a ya benim öncelikle merak ettigim konu şu,bu bisiklet yokuşu çıkarmı va daha da önemlisi duyduguma göre a1 sınıfı ehliyet gerekiyormus dogrumudurr cevaplarınız için şimdiden tesekkür ederim…

  5. EHLIYET KALKMISTIRR KASK MECBURIDIR. YOKUS CIKAR

  6. 264. Ahmet Aykanat dedi ki:

    Arkadaslar Stmax 406l almaya karar verdım peki akü fullken kaç km yolgiderim bu yol mesefasini arttırmak için ne yapabılırım Antalya da oturuyorum tesekkurlerr..

  7. 265. erhan eren dedi ki:

    bende 1 ay önce 05-dünya aldım.30 km. bile gidemiyrum batarya bitiyor.fabrikayı aradım birkaç kez daha şarj edip kullanın diyorlar bende deniyorum değişen birşey yok .Erkan Şen arkadışımda şiakyeti aynı imiş,sen bu sorununu giderdinmi

  8. 266. Recep dedi ki:

    Selam bende 2buçuk ay oldu yuki dünya modeli 5 akülü elektrikli motor akdım aldıgımdan beri akü gösterge saati aküler bittigindede dolu gösteriyor servis parça yok degiştiremeyiz diyor 2buçuk aydır parça gelmedi akü yolda bittimi ite kaka eve zor getiriyorum. motor agır elle itmek zor çok morelim bozuluyor paramla rezil oldum aldıgım magazayı sıkıştırıyorum servislerle münakaşa içindeyim bi çare bulamadılar.Motoru sat parasını al parça olasın nasıl iştir sanayi ve ticaret bakanlıgı bu tür ithalatcılara nasıl izin veriyor.Birazdaha bekleyip hangi merciye şikayet etmem gerekiyorsa şikayetimi bildircem.Elektrikli motor alcak arkadaşlara duyurmak istedim almadan önce araştırın.

  9. 267. erhan eren dedi ki:

    batarya gösterge sorunu aynısı bende var bakalım fab. görüşeyim ne diyecekler bir gelişme olursa haber ederim..

  10. 268. anıl dedi ki:

    !
    !
    Arkadaşlar YUKİ DÜNYA mı daha iyidir VİTOBİS LİKYA MI daha iyidir..

  11. 269. emre dedi ki:

    arkadaşlar elektirikli bisiklete a1 ehliyet alma yasası çık mışşşş

  12. 270. onur dedi ki:

    serkan velostarın arka fren biraz sorunlu iki tip balata var bundaki büyük olan baltanın üstündeki yayı sökünce biraz düzeldi ama yağmurda balata ıslanınca yine fren kitleniyor bence tasarım hatasından kaynaklanıyor ön fren iyi tutuyor sorunsuz facebook.com.onuralkanlar

  13. 271. Samed dedi ki:

    S.A arkadaşlar,ben 2,5 ay önce Yuki Dünya EM 05 modelini aldım tamam çok güzel hızlı gidiyor fakat arkadaşların dediği gibi 40 km yolu anca yapıyor fakat ben hep yokuş çıkıyorum ondan kaynaklanabilir mi ?Lütfen cevap yazar mısınız? Teşekkürler…

  14. 272. Tuncel Ün dedi ki:

    benimki çalışmıyor akünün biri arızalı bu neden olurmu, arıza nerden kaynaklanıyor.

  15. 273. Adem dedi ki:

    Arkadaslar ben Aroranin elektrikli bisikleti kaliteli mi? Cok merak ediyorum ACIL YARDIMCI OLURSANIZ SEVINIRIM….

  16. 274. erhan eren dedi ki:

    batarya gösterge sorunu halleti servis içinde 60 voltluk bir motor varmış o değişmiş fakat mesafe konusunda sıkıntım hala var 30 km. bile yapamıyorum rampa çıkmadığım halde az yol yapıyor

  17. 275. FATİH dedi ki:

    ELEKTRİKLİ BİSİKLET ALMAK İSTİYORUM FAKAT,POLİSLERLE SORUN YAŞARMIYIM DİYE DÜŞÜNÜYORUM…YENİ YASAYA GÖRE, ELEKTRİKLİ BİSİKLETLERE RUHSAT VE A1 EHLİYET ZORUNLULUĞU GELDİ…O YÜZDEN BENDE ELİMDE OLAN BİSİKLETİMİ, ELEKTRİKLİYE ÇEVİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM..ŞUAN ELEKTRİKLİ BİSİKLET DÖNÜŞÜM KİTİ ARAŞTIRIYORUM….GOOGLE YAZDIĞIMDA HEP İKİTEKER.COM DAKİ KİTLER KARŞIMA ÇIKIYOR…BAŞKA MARKALARIN KİTLERİ YOKMU ACABA DİYE DÜŞÜNÜRKEN,BOSCH MARKA KİT DİKKATİMİ ÇEKTİ … http://WWW.PİLLİ.COM DAKİ KİTİ BEĞENDİM FAKAT,NERDE SATILIYOR, KAÇ TL GİBİ BİRŞEY BELİRTMEMİŞLER…İLLEDE ÜYELİK İSTİYORLAR…ACELE ETMİYOR ARAŞTIRMAYA DEVEM EDİYORUM…

  18. 276. cool dedi ki:

    özellikle ülkemizde yeni şylerin oturması hayli zaman alıyor, önden gidenler ahrını çekiyor acele etmek istemiyorum ithalatçı üretici firmalar önce daha iyi hazırlık yapsınlar kolay para yok artık artık onu bulup bu işe gireceklerse girsinler. adam kandıran cehennemlikir kimse bunu unumasın titiz çalışsın ciddi çalışsın, ülkeyi hurdalığa çevirmeyin, kaliteli mal ithal edin.

  19. 277. ibrahim dedi ki:

    arkadaşlar hiç uğraşmayın adam gibi benzinli bir vitesli motor alın.kafanız rahat etsin.yok şarj edcem doldu mu dolma dımı diye uğraşmayın.bende arora 07 250 vardı.şarj edcem diye aküyü şarjda unutmuşum aküler şişti..param çöpe gitti.aküleride çok pahalı.uğraşmayın benzinli alın…..?

  20. 278. yunus emre dedi ki:

    salun cok işime yaradı

  21. 279. remzi dedi ki:

    Arkadaşlar aküyü fazla şarzda tutsakta bozulmaması gerekir.Şarz aleti hatalaı tasarlanmıştır ve orjinal ise kesin fabrika hatası ve üretiçi tarafından hasar telafi edilmesi gerekir, hakkınızı arayın.

  22. 280. ENES ÖRDEK dedi ki:

    ELEKTİRKLİ BİSİKLET SİZCE KULLANIŞLIMI ?

  23. 281. samed dedi ki:

    Remzi arkadasında dediği gibi aküler sarjda 1 gün kalsa bile bozulmaz neden diye sorarsanız ben yuki dünya aldım 5 akülü aldığım yerden bana sigortayı kapatıp şarj etmemi söylediler ben öyle yaptım 1 gün bekledim fakat şarj olmadı birdaha aynısını yaptım yine olmadı şirketi aradık sigortayı açık tutup da deneyin dediler öyle yaptım kırmızı ışık yandı şarj aletinin üstünde yani sıkıntı yok.

  24. 282. ahmet tugrul dedi ki:

    ARKADAŞLAR ELEKTİRİKLİ BİSİKLETLERE 50 60 YAPTIRAN DONANIMDA KÜÇÜK DEŞİKLİK
    YAPAN YER VAR TEST ETTİLER OLDU TELLEFON NOLARI 0 535 608 33 55 0546 838 14 73 SEZGİN SULTANBEYLİĞİNDE

  25. 283. yasin68068 dedi ki:

    arkadaslar bence alacaksanız st max 406 alın fiyatı 1400 1750 arası degisir yokus performansı herseyi super ama hiç hızlı degil

Sayfalar: « 16 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 »

Sayfaya yorum yazınız

Lütfen aşağıdaki işlemi rakamla tamamlayın.

*