Elektrikli Bisiklet Kaç KM Gider?


maksimum-yol

Elektrikli bisikletler günlük kısa seyahatlerde ihtiyacı karşılamada çok pratik bir çözüm yolu. Gerek kişisel gerekse de ticari amaçla kullanılan bu bisikletleri öne çıkaran özellikleri tam şarj edilmiş bir akü ile akü bitene kadar oldukça uzun mesafe gidebilmeleri. Peki ama bir akü kaç kilometre yol yapabiliyor? İşte elektrikli bisiklet satan firmaların söyledikleri ve bizim test sonucumuz…

Modellerdeki maksimum km faklılığı neden kaynaklanıyor?

Şuan piyasada bir akü ile maksimum katettiği yol olarak iki çeşit elektrikli bisiklet bulunmaktadır. İlk çıkan modeller 40-50 km gidebilen modellerdir. Son çıkan modeller ise 80-100 km gidebilen modellerdir. Bu farklılığın sebebi tamamen akü büyüklüğünden kaynaklanmaktadır. Son çıkan modellerde çift akü bulunduğundan ya da iki aküyü birleştirip daha büyük tek bir akü kullanıldığından ilk modellere göre katedilen mesafe iki katına yani 80-100 km’ye çıkmıştır. Peki acaba gerçekten bir akü ile bu kadar yol gitmek mümkün mü?

Bir akü ile 80-100 km gitmek mümkün mü?

Bizler test ettiğimiz bisikletin kataloğunda bir akü ile 80-100 km gidebileceğimizi okuduk. Bu rakam gerçekten yüksek olduğu için büyük bir heyecanla testimizi gerçekleştirdik. Elektrikli bisikletimizin test sonucunda yaptığı maksimum yol bu değerlerin malesef altında kaldı.

İşte test sonuçları maksimum gidilebilen yol

Elektrikli Bisiklet Aküsü

Bir akü ile gidebileceğiniz maksimum mesafe akünün büyüklüğüne göre değişir.

Şunu hemen belirtelim ki elektrikli bisikletin ön panelinde göstergelerin olduğu yerde hız göstergesi var ama katedilen yolu km olarak bize gösteren bir gösterge yoktu. Bı nedenle bizler test esnasında gittiğimiz yolları her gün Google Earh programından ölçerek bir akü ile ne kadar gidebildiğimizi hesapladık. Yalnızca düz yolda değil, yokuşta, engebeli arazide ve ara yollarda bir akü ile bitene kadar yol aldık. Sonuç olarak maksimum 70km gidebildik. Ama unutulmamalıdır ki yokuşlu yolda gitmek ya da sürekli dur kalk yapmak aküden daha fazla enerji alıyor ve bu durumda maksimum gidilebilecek km biraz düşüyor. Bu bahsedilen maksimum 80-100 km gidebilme olayı düz yolda ve tek kişi. Yani 70-80 kg olan bir sürücüyle düz bir yolda rahatlıkla 80 km’den fazla gidebilirsiniz. Yoksa bizim testlerde yaptığımız gibi normal kiloda bir sürücü ile tek kişi bazen yokuşlu ve engebeli yollarda sürmek hesaba katılırsa 70km civarında gidilebiliyor. Ama bu rakamlar bile günümüzde ihtiyacı kat kat karşılayabilir. Misal günde 10 km yapan biri için elektrikli bisikletin aküsü 1 hafta gider şeklinde bir yargıya varılabilir.

Elektrikli bisikletin maksimum gittiği yolu artırmak için neler yapabiliriz?

Akü performansı sürüş biçimine de bağlıdır.

Elektrikli bisikletinizde gereksiz yük bulundurmayın. Fazla yük aküden daha fazla enerji harcanmasına sebep olacağından bagajda gereksiz yük taşımayın.

Bisikletinize iki kişi binmeniz durumunda, bir akü ile katedebileceğiniz maksimum yol yarı yarıya düşer. Örneğin 60 kilo olan birisi dolu bir aküyle yaklaşık 80 kilometre gidebilecekken, bu mesafe; iki kişi binilen bisikletlerde ve ya kilosu daha fazla olan sürücülerde haliyle düşecektir. Çünkü ne kadar ağırlık olursa, elektrik sarfiyatı da o kadar artar.
Bu nedenle gerekmedikçe bisikletinize iki kişi binmemeye çalışın. İki kişi binmeniz gerektiği durumlarda elektrikli bisikletinizin taşıyabileceği maksimum yük miktarını aşmamaya özen gösterin.
Mecbur kalmadıkça yokuşlu yolları tercih etmemeye çalışın.
Mümkünse eğimi az olan yolları tercih edin.

Yokuşlu bir yol çıkmanız gerektiğinde tam gaz vermekten kaçının.
Yokuşlu yolları ne olursa olsun yarım gazla çıkın.
Yokuşun dik olduğu yollarda pedal çevirmekten kaçınmayın. Yokuşlu yollarda pedalla motora yardım etmek aküden alınan enerji miktarını büyük ölçüde azaltır.

Elektrikli bisiklet ilk kalkışta normalden daha fazla enerji harcar. Bu yüzden çok fazla dur kalk yapmanız aküyü çabuk bitirir. Bu da bir akü ile yapabileceğiniz yol miktarını düşürür.

İlk kalkışlarda gaza çok yüklenmeyin.
Birden tam gaz vermek yerine bisiklet hızını aldıkça hafif hafif gaz vermeyi arttırın.
Bisiklet hızını almadan tam gaz vermeyin.

İlerde durmanız gerekecek yollarda gaz verip fren yapmak yerine, gazı kesip boşta giderek bisikletin o mesafede kendiliğinden durmasını sağlayın. Örneğin ilerde yanan kırmızı ışığı 50metre önceden gördüyseniz gazı kesip bisikletin ışığa kadar boşta gitmesini sağlayın. Zaten ışığa geldiğinde kendiliğinden durmuş olacaktır.

Akünüz bitmeden şarj etmeyin. Tam bitmeden şarj olan akülerin ömrü kısalır ve performansı düşer.
Akünüz az kaldığında tamamen bitmesini sağlarken yolda kalmamak için arka tekeri ayaklıkla havaya kaldırıp gaz vererek akünün boşalmasını sağlayabilirsiniz.

Yalnızca firma tarafından elektrikli bisikleti alırken size verilen şarj aletini kullanınız.
Farklı şarj aletleri kullanmak düşük/yüksek akıma neden olabileceğinden akünüzün performansı ve gidebileceği km mesafesi düşer.

You can leave a response, or trackback from your own site.

“Elektrikli Bisiklet Kaç KM Gider?” yazısına 122 yorum yapılmış:

Sayfalar: « 1 2 3 4 [5]

  1. 98. berkecan dedi ki:

    s.a st max dora var bende en fazla45kmh yapuyor diğer markalar 60-70 falan yapiyo bana yarim edin lutfen

  2. 99. ibrahim arslan CANTUR SAMSUN dedi ki:

    ARKADASLAR BEN SAMSSUNDA KUBA MOTOR ELEKTİRİKLİ BAYİİSİYİM BENIMDE SIZLERE HEM CAZİP HEMDE KALİTELİ K-4 K-8 K-16 ELEKTİRİKLİ MODELLERİMİ GÖRMENİZİ TERCİ EDERİM TÜM VİZA KARTLARINA VADE FARKSIZ 12 AY TAKSIT PEŞİN ALIMLARDA %5 İNDİRİM FIRSATLARI MEVCUTDUR….. İRTİBAT NO: 0545 911 10 15 SAMSUN

  3. 100. ilker dedi ki:

    STMAX KOBRA 2000 kullanıyorum çoğu yokuşu çıkıyo bilgisayar kontrollü beyine sahip olduğundan yokuşları çıkarken yavaş çıkıyo. buda motor kullanım ömrünü uzatıyo.bir şarjla 60-70 km gidiyo ve bu şarjda 1.5 kw elektrik harcıyo(60 krş.). arkadan ses geliyo diyen arkadaşlar bir parça sünger bu sesi ortadan kaldırıyo.maksimum hızı bende 63 km gördü.83 kgyim .gayet iyi çok dik yokuş çıkmak isteyen arkadaşlar 5000w modelleride var onları kullanabilirsiniz. Milastan motokal dan aldım gayet memnunum tavsiye ediyorum.

  4. 101. Önder Deniz KAYA dedi ki:

    isim vermemde sıkıntı olmaz sanırsam çünki reklam amaçlı yapmıyorum eskişehirdeki arkadaşlar bizatihi gidip inceleyebilirler
    espark karşısında karavan gözlemenin paket için kullandığı 70 volt çıkışlı elektrikli bisikletine taktık 4 gün önce ve kullanım farkı olup olmadığını sorduk
    aldığımız cevaplar;
    1- gece kapanış saatinde şarja takınca (02.00 gece) sabah 8 de açılışta akü şarjı sarı yanarken cihazdan sonra yeşil yani full e yakın diye gözlemlemişler
    2- akü bitimine yakın olan güç kaybı büyük ölçüde azalmış voltaj dengesi enerji bitimine kadar dengeli seyrediyo anladığım kadarıyla ölçümlerimizdede bunu
    gözlemledik dolu yarım ve bitime yakın akülerdede oldukça kararlı bi voltajla karşılaştık
    3- ilk kalkış, hızlanma ve son hızda belirgin bi artış yok ama sürekli kullananlar hissedebilir farkı
    4- eski kullanımlarda menzilin 50 km nin oldukça altında olduğunu söylüyolardı (bisiklet 8 aylık) 36-42 km civarı, cihazdan sonra 51-52 km menzili yakaladılar

    not: bu kullanıcının cihazında arka çamurluk kırık ve beyin motor akü bağlantısı bir miktar su almış temizleyici kullandık ama korozyon tam temizlenmedi
    ilk bakımda o aparat değişince daha olumlu yönde fayda sağlanabilir

    dilim döndüğünce cihazın çalışma prensibinden bahsedeyim ; cihazın 2 ana görevi var

    birincisi motora ilk hareketi ve ara hızlanmaları verip hızı sabitleyene kadar aküden gereksiz ve yüksek akım çekmeyi engelliyor ve akımın doğru orantılı olarak voltajın dengesini kuruyor. bunun etkisi tasarruftan çok akünün ömrünü uzatmak

    ikincisi bisikletin gazını bıraktığınızda mevcut ivmenin verdiği kinetik enerjiyi kullanıp bisiklet durana kadar elektrik motoruna enerji vermek yerine bi jenaratör gibi kullanıp üretilen enerjiyi aküye geri verip sarj etmek buda demek oluyoki şehir içi sıkışık trafikte oldukça azalan menzili yukarı çekebilir. takip edenler bilir şu an bir çok yeni nesil araçta fren enerjisi geri kazanım sistemi mevcut benzer bi mantıkla çalışıyo. hatta bmw i3 için okuduğum forumlarda (tamamen elektrikli bi araç) sadece gaz pedalıyla kullanmak mümkünmüş sadece tamamen durmak için frene dokunmak yeterli oluyomuş yani sistem kullanımı o kadar ileri seviyeye taşınıyoki elektrik motorundan enerji kazanımı elde edilirken fren sistemi görevide görüyo

    umarım uzun yazıp sizi sıkmamışımdır, cihazla ilgili bilgi edindikçe paylaşırım burdan

  5. 102. EMİRHAN dedi ki:

    bende yuki neon var 2800wat 60km yapıo düz yolda

  6. 103. @EMİR@ dedi ki:

    13 yaşındayım bende yuki neon var 2800wat 60km yapıo düz yolda POLİS görse bi ceza yazarmı lütfen cevap yazın

  7. 104. ibrahim dedi ki:

    abi ben yuki aldım ve şarjı hiç yok doldurm 2 saat ama yuki yavaç gidiyor acaba neden

  8. 105. çaça dedi ki:

    Arkadaşlar bende agora 1500 woltluk elektrikli var gayet güzel 60 ve 45 kg dik bir yokuşu rahatlıkla cikiyor gayet memnunum

  9. 106. Adem dedi ki:

    ArorA sarzli motor satılık tır daha sifir yer ankara

  10. 107. enes dedi ki:

    bende asya volt 800 var dolu aküyle 40km hız yapıyor ve 20km yol gidiyor ne yapmalıyım ??

  11. 108. isimsiz dedi ki:

    arkadaşlar şümdü ne kadar yol gideceğiniz moturun watt ına bağlu 2012 yılında aldığım 2000watt lık motor ile 55-60 da gidiyordum yaklaşık 65-70 km gidiyor geçen ay aldığım yani nisan 2015 te 5000 watt lık motor ile 75i hatta 80 i buluyorum (zorlasam geçerim ama korkuyorum) 160-180 km gidiyorum ama motorun fiyatı 3900 tl idi 4500 den inmişti indirimliyken aldım 200 watlığıda 1800 e almıştım

  12. 109. Yiğithan dedi ki:

    Asyanın volt modelini asla almayın 15 km gidiyo aküyü değiştirdim 50 kiloyum gene 15

  13. 110. Zafer dedi ki:

    Asya motor Wolt 800 almayı düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar yorum yazabilir mi? Memnun musunuz?

  14. 111. Caner Bostan dedi ki:

    Bendede stmax cobra 2000w.var çıkmadığı yokuş yok memnunum tavsiye ederim.

  15. 112. Turgay dedi ki:

    Yuki orion 2000 hakkında yorum yapabilir misiniz.?

  16. 113. Nazar dedi ki:

    St max Dora 1200′ün aküsünü tam doldursak tam olarak kaç km gider???

  17. 114. Harun dedi ki:

    Elektrikli bisiklet aküsü yüzde kaça kadar dolar arkadaşlar ben yaklaşık 10 saat şarjda bıraktım ama %55 e kadar dolmuş

  18. 115. Samet dedi ki:

    Bende falcon service 1500 var daha dün aldım. Gayet memnunum . işime yariyor. Öneririm.

  19. 116. ümit can dedi ki:

    arkadaşlar bende st max 1500 dora var çok güzel düz yolda tam akü ile 70 km yapıyor.yokusta tek kısı ile 45 km yapıyo.yeni çıkti süper bişey tavsiye derim ha bu arada hızını sağ gaz kolunun altındaki sigorta kablosu var onu birrbirinden ayırın hız sigortası o onu ayırmadan 45 km yaparsın ayırınca 80 km kapiş :D

  20. 117. Mevlut dedi ki:

    Arkadaslar bende yuki 1000w var 50km mesafe ve hız olarak 60-80 yapio öneririm çok iyi bence

  21. 118. umut dedi ki:

    Bu siteyi kesfettigim zaman İlkokula gidiyordum şimdi askerlik çağına geldim admin elektrikli bisikletin ne durumda.

  22. 119. Orhan tunç dedi ki:

    Arkadaslar daha 1 ay once ikinci el az kullanilmis 8 aylik yuki midilli yk12 3 tekerli olani aldim. 1000 w 60 volt 20 amperlik aku var. Motor duz,yokus,rampa karisik te kisi en fazla 25 km yol gidiyo 25 km maksimum hizi var. Bu degerler normal mi anlmadim.yukaridaki diger yorumlara baktim diger markalar hi olarak ve mesafe olarak benimkinin iki kati.

  23. 120. mehmet ali dedi ki:

    stmax bora 800 var ama hızlı gitmşyor

  24. 121. mehmet ali dedi ki:

    stmax bora 800 var ama neden şarj cabuk bitiyor

  25. 122. mehmet ali dedi ki:

    stmax bora 800 kullananlar cevap yazsın

Sayfalar: « 1 2 3 4 [5]

Sayfaya yorum yazınız

Lütfen aşağıdaki işlemi rakamla tamamlayın.