Elektrikli Bisiklet Garanti Şartları Nelerdir?


Elektrikli bisikletlerde genel garanti koşulları:

1 – Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.
2 – Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmanın garanti kapsamındadır.
3 – Malın garanti süresi içerisinde arızalanması halinde, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre, mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servisin olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar.
4 – Malın garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılır.
5 – Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen;
-Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla tekrarı veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamaya sürekli kılması;
-Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
-Firmanın servis istasyonunun, mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii; acentası temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirini mümkün bulunmadığını belirlenmesi durumlannda, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
6 – Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
7 – Garanti Belgesi ile ilgili sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’ne başvurulabilir.

Elektrikli bisikletlerde garanti kapsamına girmeyen durumlar:

1 – Üretici / ithalatçı kontrolü dışında gelişen durumlarla oluşan hasar ve arızalar: Dolu, yıldırım, fırtına, şehir elektrik hattı voltaj değişiklikleri gibi durumlar.
Çevre faktörlerden kaynaklanan (asit yağmuru, ağaç özsuyu, kimyevi madde) şarjlı bisiklet dış yüzey korozyonu.
Trafik kazası, çarpışma ve düşürme, hırsızlık, yangın ve benzeri durumlar.
Yanlış ve farklı yedek parça kullanımından kaynaklanan (örn. yanlış şarj aleti, yanlış sigorta vs.) arızalar.
2 – Kullanım ve bakım el kitabında belirtilen hususlara aykırı kullanımlardan kaynaklanan arızalar.
3 – Yetkili servisler dışında yapılan onarım, bakımlar ve parça değişiminden kaynaklanan arızalar.
4 – Kullanım ve bakım el kitabında belirtilen periyodik bakım eksikliklerinden kaynaklanan arızalar garanti kapsamına girmez.

You can leave a response, or trackback from your own site.

“Elektrikli Bisiklet Garanti Şartları Nelerdir?” yazısına 60 yorum yapılmış:

Sayfalar: [1] 2 3 »

  1. 1. Recep dedi ki:

    Ben taksitle 1500 TL. ye ekobis aldım satıcı firmaya fatura kestirdim 1060 TL.lik fatura kesmiş bana sattığı fiyat 1500 TL.Kim olduklarını yazayımda herkes bilsin herkese kazık atamasınlar Antalya’ da YETİMOĞULLARI 80-100 km gider diyorlar denedim en çok 50 km gidiyor 6-8 saatte akü şarz olur yazıyor bunu da denedim. 11 saat 20 dakikada doldu yani satıcıların ve üreticlerin hemen hemen hepsi yalancı ve sahtekar Arora 120 km gidiyor diye reklam yapanların malı ise, alıcı ve kullanıcıların yorumu 60 km gidiyor. Dürüst esnafın nesli kesilmek üzere…

  2. 2. admin dedi ki:

    Recep Bey,

    100km gider ya da 50km gider ibareleri düz yol için geçerli. Yani düz yolda giderseniz bir akü ile o kadar km yapabilirsiniz. Ancak memleketimin yokuşlu yollarında o rakamlar yarıya iniyor…

  3. 3. DOĞAN AYDEMİR dedi ki:

    ben mondialden es3 aldım. 2 3 ay sonra beyni yandı servise götürdüm garanti dışı dedi.bir dünya para ödeyerek kendim tamir ettirdim. sonradan mondial ile direk görüşünce garantiye girdiğini servisin yanlış yönlendirdiğini söylediler. aradan 3 ay daha geçti beyin yine arızalandı servise verdim. 2 aydır bekliyorum hala sonuç yok servis teslim aldığına dair belge vermiyor ne yapabilirim. bilgisi olan varsa yardım edebilirmi.

    Elinizde servise verildiği tarihi gösteren bir belge olsaydı, bulunduğunuz ilin belediye binasında tüketici hakları departmanına durumu anlatan bir dilekçe vererek ürünün zamanında tamir edilmediği için yenisinin verilmesini yasal olarak talep edebilirsiniz.

  4. 4. Ahmet dedi ki:

    Arora motosiklet aldım.arzalandı.servise götürdüm evimin yakında servisi vardı.kardeş dedi ben servi olarak görünüyorum ama bu motorun hiç bir haltını bilmiyorum sadece bize belli bir üsret karşılığında servi olarak gösterdiler.sen bunu al falanca yere götür servisini o yapıyor.anlayacağınız servis ağını çok göstermek için bir çok servisle tamir etme buraya gönder.biz senin ismini kullanalım belli bir mebla karlığında olayına dönüştürmüşler.birlik olup tüketici haklarına şikayet ederek sorunu çözeriz. Neyse ben aldım direkt fabrikaya götürdüm.fabrika da bu garantiye girmiyor diye cevap verdi. Bende tartışma moduna girince tamam beyefendi bu seferlik yapalım dedi.siz yapın da bu seferlik mi yoksa bir dahaki arızaya kadarmı onu o zaman görüşürüz dedim ve bisikletin tamirini yaptırdım.Geçen yine arzalandı eniştem götürdü onada garantiye girmez şu kadar ücret ödemeniz gerekiyor demiş oda tartışmayı sevmeyen biri olduğu için ödemiş ve çıkmış.neden ödendin diyincede tartışmak istemedim dedi.neyse dedik.20.07.2010 dün yine arzalandı kardeşim götürdü onada garantiye girmez demişler şu parça 3 ay şu iki ay vs.vs. saymış.kardeşimde motoru bırakmış servise ben sizi şikayet etmeye gidiyorum demiş ve bana söyledi.bende hemen Metoroyu aradım.sizin güvencenizle aldığımız bu motor arıza yaptı ve servis bizden ücret talep ediyor dedim.ya motoru size edirim yada bunu halledersiniz dedim.hemen telefonlarımı aldılar biz size döneceğiz dediler(21.07.2010) şimdi cevap bekliyorum.anlayacağınız hakkınızı arayın.

  5. 5. gökberk dedi ki:

    Ahmet Kardeşim En İyisini Yapmışşın böylelerine papuç bırakmamak lazım bu garanti kapsamı dışı olayı son 2-3 yılda çıkan bi olay para kazanmak için başvurulan ucuz bi yöntem.biraz üstlerine git olmadı şikayet edicem diye hafif bi göz dağı sana yenisini bile verirler öyle korkaktırlar.adam olan zaten bunu yapmaz.

  6. 6. murat Karataş dedi ki:

    bundan bir ay önce balıkesir Evkurdan sedan marka elektirikli bisiklet aldım 13 08 2010 tarihinde bisikjletin ön teker bilyası dağılmış servise götürdüm servisten bana bu garanti kapsamına girmiyor dedi artı bisikletin ön takım aksamıda bozulmuş servis benden 25 türk lirası talep etdi garanti kapsamına girmediği için bende verdim bisikleti almak için oğlumu gönderdim oğluma servis demişki bir daha ön takım yapılırsa ön teker değişecek demiş onunda masrafı 70 lira demiş ve bisikleti oğluma vermiş göndermiş oğlum babaa bisikleti dahada bozmuşlar dedi ben balıksirde oturuyorum nereye baş vurucam bu garantisi için bana bilgi verirseniz memnun olurum

    Cevap: Sedan modeli STMAX markasınındır. info@stmax.com.tr mail adresine mail atarak size en yakın servisin adresini öğrenbilirsiniz.

  7. 7. abdullah çiçek dedi ki:

    1 AY ÖNCE APACHİ MARKA ÇİFT AKÜLÜ E-BİKE ALDIM ÖN FARLAQRDAN ÖNCE BİRİ SONRDA DİĞERİ BOZULDU YETKİLİ SERVİSE GÖTÜRDÜĞÜMDE BUNLAR GARANTİ KAPSAMINA GİRMEZ SADECE BİSİKLETİN ANA MOTORU 2 SENE AKÜSÜDE 5 AY GARANTİYE GİRER DEDİ DİĞER HER ŞEYİNİ BOZULURSA PARA ÖDEMEMİZ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ

  8. 8. ersin ata dedi ki:

    yolda giderken elektrik kesti servise götürdüm benden 20 tl para aldılar naısl garanti bu arkadaşlar anlamadım gitti bana serviste sadece motor bölümü garantiye giriyor dediler yardımcı olurmusun

  9. 9. suat dedi ki:

    abicim sana bisi sorcam bu cocuk kilidi acık hali 35km hız ama diğerleri 50-55 km hız nie öle? bana yanıt veriri misiniz?

  10. 10. suat dedi ki:

    bu arada benim elektirikli de ersi :D

Sayfalar: [1] 2 3 »

Sayfaya yorum yazınız

Lütfen aşağıdaki işlemi rakamla tamamlayın.

*