Elektrikli bisikletlerin her bir yanında kablo, anahtar ve sigorta gibi birçok elektrik aksamı bulunmaktadır. Dolayısıyla detaylı bir elektrik şemasında sahip olan elektrikli bisikletlerin bazı kullanıcıları bisikletlerini aldıklarında söküp incelemekten çekinmiyorlar. Kullanıcılar sökme sebeplerinin elektrik aksamlarını incelemek ya da modifiye etmek olduğunu belirtiyorlar. Bizler de buna gerek kalmaması için elektrikli bisikletlerin genel elektrik şemasının bir resmini yayınlıyoruz:
Resmi büyütmek için üzerine tıklayınız.
fly brother marka bir elektrikli bisiklet aldım 48v akü grubu var. bu sisteme seri olarak bir akü daha eklesek sistem 60v ile çalışırmı bir zararı olurmu acaba. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler…
evet bende merak ediyorum seri olarak bir akü daha eklesek nasıl olur bilgisi olan arkadaşlar lütfen yazssın
Akü ilave etmeniz sadece maksimum katedeceğiniz mesafeyi arttırır.
tamam artsın mesafe önemli değil bisiklette kullanılan eletronik elemanlara vs. motoruna falan zararı olurmu diye merak ediyorum deneme yanılma yoluna başvurmak istemiyorum bir arka tekerlek 329,00tl beyin denilen şeyde 100,00 tl civarıymış deneriz olur ama ya yanılırsak bisikleti yenilemek zorunda kalırız :))
Elektrikli bisiklette arka tekerde bulunan motoru ve beyni değiştirerek 50km hıza ulaşanlar olduğunu duydum. Ancak bu elektrikli bisiklerin ehliyet istememe sınırı dışında. Bir aracın ehliyet gerektirmesi için 250W motor gücünün üstünde bir motora sahip olması ve 45km maksimum hızı geçmiyor olması lazım. Siz elektrikli bisikletin motorunu modifiye ederek 50km hıza çıkmış olacaksınız. Ayrıca motor gücü de artmış olacak. Hepsini geçtim 50km hız sizi güvenlik açısından zora sokar elektrikli bisiklette. Bence elektrikli bisiklet alıp masraf yapıp modifiye etmek yerine, hiç masrafa girmeyin; gidin benzinli bir motor alın, beklentilerinizi tam karşılayın…
sayın admin hiç yardımcı olmadınız demek istediğim modifiye etmek değil sadece bir akü ilave etmek deneyen arkadaşlar falan varsa bilgi verebilirlermi. Elimde iki tane benzinli motor var ama artık hiçbirine binmiyorum elektrikli bisikletin farkını yaşıyorum şiddetle tavsiyemdir…
Hasan Bey,
Dikkatli okursanız 3.mesajımda size akü ilave etmek hızı değil mesafeyi arttırır demiştim. Çünkü motora giden enerjiyi beyin yönlendiriyor. Beyini ve motoru değiştirmeniz gerek hızı artırmak için. Bana servisin söylediği bu.
HASAN BEY GEÇ OLDU AMA DAHA YENİ GÖRDÜM FORUMDA DEDİĞİNİZ OLAYDA SERİ BİR AKÜ DAHA EKLERSENİZ BEYİNDEKİ ÇIKIŞ MOSFETLERİ ZATEN MAK. GERİLİM SEVİYESİNİ AŞIYOR AŞTIGI İÇİNDE BEYİNİN ZARAR GÖRMESİNE SEBEB OLACAKSINIZ. BUDA İSTENMEYEN SEBEBTİR YANİ MODİFİYE YAPALIM DERKEN GÖZ ÇIKARTIRSINIZ…
sayın admin ben elektrikli bisiklete ayrı olarak mavi veya kırmızı renklerde ışık sistemi kursam bi nevi modifiye gibi bişey oluyor bisikletin hızı yavaşlatır mı veya gidiş mesafesini düşürür mü onu öğrenmek istiyorum!!!
Led lamba kullanırsanız çok büyük bir düşüş olamaz.
SAYIN şaban bey verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim baya yardımcı oldunuz gözümüz yerinde kalsın :))
ekobis elektrikli bisikletimi çaldırdım. başka anahtarla çalışırabilirlermi. cevaplayan olursa sevinirim. acil
arkadaşlar ekobis extra çift akülü iki akü ayrı ayrı şarj istiyor. iki aküyü bağlantılarını birleştirsem aynı anda kullansam. ikiside aynı anda şarj olsa bir aksamı bozulurmu.cevaplayan olursa sevinirim.
elektrikli bisikletin tüm donanımları 48v ile çalışıo . 12 v ta düşürücülerde çok pahalı imiş.napmak lzm bilen warsa cvp yazsın ltfn.farklı bir korna takıcam ama 12v u patlatıo.
korna için 12 volt düşürüçü devre kullanabilirsin (lm340 7812 transistör) devresi 1amperlği 1,5 tl civarı montajda lehim gerekir şeması basit .
far sinyal beyin 48v ise seri akü ekleyip yükseltemessin patlayıp bozulurlar.
3 fazlı motorların devri beyin frekansıyla sabittir. hız artırma için aküyü beyni motoru değiştirmek gerekir. yokuş aşağı hız yaparken gaz verince motor fren etkisiyle hızı normal hıza düşürür (60 dan 30km a ) tüm 3 faz motorların özelliğidir.
o dediğin devre hazır satılıomu ve benim kaç amperlik bi devre kullanmam lzm.bnm elektrikli bisikletimin aküsü 20 amp. ona göre bişimi bulcaz?
kornanın çektiği amper önemli elektronik transistör satan yerlerde bulunur 7812 diye bilinir alırken sorarsın güçledirme isterse bd243 gibi devre ile birlikte kullanılabilir . google dan 7812 diye aratınca çıkar . (input artı korna düğmesine bağla sürekli akımda kalmasın )( gnd şase )(output çıkış 12v )
kardeş snn msn warsa werebilcenmi konuşalım
onur kardeş 7812 kullandım ve ölçtüm 12 v çıkış werio ama kornayı çalıştırmıo.7812 ısınma yapıo.beslemeyi kondanstörle yaptım,çalışmadı.ne yapmam gerekir sence.şöle bi şema wersen walla süper olur.
bisiklet şeması
bende bi mondial es 2 var buna 2 akü nasıl baglarım Aynı anda sarj olması filan sorun degil olmasade olur hız icin degil daha uzun yol gidebilmek için soruyorum aküye giren kabloyu coklasam motora yada beyne zararı olurmu yada akülerden birisi boşalınca digerinden kendini sarj etmeye kalkarmı Yardımlarınız icin simdiden saolun
arkadaşlar farınızda eğer problem warsa (yani yanmıyorsa) muhtemelen ya ledlerden birkaçı patlamıştır ya da içerisindeki dirençlerden biri bozulmuştur.herhangi bir elektrikçide yapar hemde ucuz maliyetle.bnm ekobis maxi markalı motorumda far sorunu wardı.servisinde 35 tl istediler.hiç gerek yok .sorunu olanlar yazsınlar cvplayabilirim.
zafer benim de ledlerin 2 si kesildi gttm yaptırdım ledlern bu sefer tek i yanıyor tek i yanmıyor ne yapmam lazım
ledlerden biri patlamıştır muhtemelen ya da içerisindeki dirençlerden biri bozulmuş olabilir.sıfırını almadan önce bi baktırsan ii olur herhangi bir elektrikçiye.
arkadalar merhaba…
bende ekobis maxi var aldıktan yaklaşık bir kaç hafta sonra ön lambaları patladı, fabrikadan yenisini istedim onlarda patladı lambalara gelen voltajı ölçtüm 48-50V arası değişiyor fakat led lambalar 12V ve birkaç gün sonra patlıyor. Direç ile düşürmeyi denedim olmadı. bu konuda bana tavsiyesi olan varmıdır? İstanbulda hiç bir elektrikçi anlamıyor bu bisikletten yaklaşık 25-30 elektrikçiye sordum hiçbiri bir şey diyemedi. Lütfen yardım
Benimde ekobis maxi bisikletin farları yanmıyor.
yalnız farlara 104 volt elektirik geliyor sanırım bu marka ve modelde bu sorun hep yaşanıyor bir çözüm bulan olursa sevinirim.
selam arkadaşlar şimdi sizlere biz soru ben 12v 5 ah birtakım 4 adet aküm var olay şu şimdi 48 v mutabıkız aşamayız şimdi 4 adet 12v aküden 48 v elde ettik ama bu akülerin bir adeti (ah) olarak mesela 20(ah) olsa 48v80ah bir takım akü yapıyor şimdi 48 v sabit ama (80ah) oldu bu sisteme bir zararı olurmu (ah) yükselimi motora ve beyne zarar verirmi bu konuda yardımlarınızı bekliyorum cümleten kolay gelsin .
not :) ben düşünüyorum ki (ah) yolu uzatacak vede daha uzun dayanacak işallahta öle olur cevap bekliyorum hemen devreye sokacam işlemi.
benim stmax ım 500 lirayı yediama şu anda 60 km hızı görüyorum motor, beyin, amotsörler kısalarıyla değişti, direksiyon kesilip alçaltıldı tekerler 16*3(kalın) ebadıyla değişti hızlı gitmesi güzel ama bide bu aletin o hızdan sıfıra düşmesi işte bu biraz sıkıntılı motorla birlikte kampana sistemide değişti ama yinede durma konusu pek sağlıklı değil ama ben sürekli iş nedeniyle uzun yol yaptığım için memnunum
anladığım kadarıyla herkes e motorunun daha hızlı gitmesini istiyor tamam sizlere yardımcı olayım bilindiği üzere e motorlar 3 ayrı jkatagoride üretiliyor 2 akülü 3 akülü ve 4 akülü olarak 2 akülüler hariç 3 ve 4 olana 1 akü daha ilave ediyorsunuz ve mostları 48 yada 36 volt yerine 60 volt luk most larla değiştiriyorsunuz hızı 50. ila 55 km lere çıkıyor yapmak isteyemlere başarılar
kurtuluş kardeş ii güzel demişsinde ilerde bi problem yaratırmı? 2.sorum aküyü serimi paralelmi eklicez?
arkadaşlaar bnde ekobis extra war alalı dha 2 hfta oldu ama ilk bşta arka stop lmbasını ptlattı snra ise sol ön farını patlattı bunun nedeni ne olabilir bi açıklarsanız sevinirim iyi akşamlar…
merhaba arkadaşlar benim ekobis maxim var artı arkadaşımdada var aynısından birer ay arayla aldık
gerçeği söylemek gerekirse türkiyedeki 250 v elektirikli bisikletlerin içinde en iyisi 3 ayda 2000 km yol yaptım ben bu makinadan beklentilerin yüksek değilse gayet iyi yanlız bu modelin klasik sorunu farları arkadaşı fabrikadan 5 kere farları için led istedi ve gönderdiler ama beşide patladı fabrikanın açıklaması şu ledlerede bir direç varmış bu direç akımı kaldırmıyormuş ve sıksık arıza yapıyormuş benden önceki arkadaşlarında dediği gibi bu makinelerden pek anlıyan yok servisite yok olsada malum sonuçta elektirikli bisiklet kullanıcısısın honda cbf 150 yada yamaha ybr 125 kullanıcısı değilsin
biraz anlayanda seni yolunacak kaz gibi görüyor neyse meselemiz sorunumuzu nasıl çözeceğiz malum hava erken kararıyor farda yok bu sorunumuzu kesin olarak çözebilecek bir arkadaş varsa lütfen yazsın
yada bir şekilde tamir ettirdiyse onuda öğrenip yazarsa çok minnettar kalacağız
artı olrak bu 2000 km yol arabayla ölçülmüş bir mesafedir sallama değil sadece günlük 20 km yolum var
gidiş döniş artı gezdiklerim
hepiniz allaha emanet olun
saygılarımla
Mustafa kuru arkadaşım,
önce elektrik hocana saygılarımı iletiyorum. 4 adet 12 v aküyü bağlayarak (seri – paralel farketmez) nasıl hem v hem de ah yükseltmeyi düşünüyorsun, bu fizik kurallarına aykırı. Ayrıca zaten başta “12v 5 ah birtakım 4 adet aküm var” demişsin. Olmaz ya diyelim ki hem (v) hem de (ah) yükseltmeyi başardın 48v 20ah olur.
Ya seri bağlayarak v yükseltilir ya da paralel bağlayarak ah, ancak paralel bağlamak uzun sürelerde pek tavsiye edilmez.
Sa kardesım benım kral eb02 elektrikli motorum var duz yolda gidiyordum giderken birden bire elektrık kesildi lambalara falan söndu akümğn sarjı yarıdaydı sebebı ne olabilir bide pedal cevirince lambalar falan yanıyo yardımcı olursanız sevınırım..
sa arkadaşlar çok acil yardımcı olursanız sevinirim şimdi bende apahci tek akülü var arka stop lambasının ampulu patladı bende sağlam olsun diye gittim araba ya takılan ampul aldım herşeyi taktım tam oturdu uydu test etmek için frene bastım ışığı açtım ampul aşırı şekilde yandı hemen söndü ampul patladı ve motor gitti şimdi kontağı açınca hiç bir şekilde işlemio ibre yerinden oynamıyo kısacası motorum çalışmıyor yardımcı olabilcek varmı? (ampul 1024 ve 12V yazıodu üstünde)
arkadaslar benim kanuni elektrikli motorum var motorda yok yok motorun etrafını letle dosedm korna taktm şimdi dinamo takmaya çalısıcam kendi kendini şarj etmesi için ama nasıl takacam dınamoyu nerden bulucam bana bir akıl verin
slm arkdaslar benim st max sarjlım war ben buna led döşemek ıstıorm fakat bunu akuye baglayınca zararı olurmu yada dırenc fazla gelıp patlatırmı ledleri bi voltaj ayaarlayıcı bıseyler oluyormus ondan mı takcaz takcaksak hangısınden olacak tşkrler…
bende apaci elektrikli bisiklet var.40km hız yapıyor hızını arttırmak için ne yapmalıyım.birşey daha var bende oniki woltluk invektör var 600 wolt çıkışlı.ben bunu bisikletin beynine bağlarsam acaba beyni yakarmı?bana bir elektrikci arkadaş bilgi verirse teşekkür ederim.
Valla buradaki soruları (istekleri) okudum, gülmekten yerlere yattım. Cahil cesareti derler ya, işte bu. Hayatı boyunce elektriğin e’siyle ilgilenmemiş vatandaşlar akıllarına estiği gibi keşifler ve icatlar yapmanın peşinde. Hiç kimsenin volt’tan amper’den watt’tan haberi yok (evet, bu kelimeler böyle yazılır işte), fakat birilerine akıl vermeye soyunuyorlar. Yapmayın arkadaşlar. Sizin bu aklınız ya Türkiye’de görülür, ya da Uganda’da. Zaten bu iki ülke de bu yüzden ilerlemiş, dünyanın bütün ülkelerini geride bırakmış ya…
Ya bnde zwd 406l war far etrafı led ışık taktırmak istiyorum fardan kablo çıkarsak olurmu yoksa yanarmı
Fardan çıkaracağın kabloyu nereye takacağın önemli. İyisi mi sen egzostan bir kablo çıkart, onu seleye bağla.
Yukarda bi arkadas Yeni akü ekleyin hız 50 55e Cıkar demis Ama
Voltajı Yükseltmek makinanın beynini yiyebilir.
Hızını ve sarj süresini sadece amper değistirir.
Bence Stmaxlarda Koltugun altın 4 tane 12 v 18 amper akü alın Seri bağlayın. Bi + – kabloyu ayağınızın altındaki aküye indirin .
Ordaki + – lerden birine ++ — ye bağlayın .
Olucaktır.
Ama Ordaki kablolar incdir onu birzcık Daha kalın kablolarla Değistirirseniz Isınma yapmıycaktır .
Bazen böyle forumları dolaşıp Türk gençliğinin içine düştüğü bu acıklı duruma esefle şahit oluyorum.
Adamın Türkçesi yok. Adamın okuması yazması yok (yazması bu kadar rezil olanların okuması da öyledir mutlaka), fakat nereden öğrendiyse birşeyler öğrenmiş, onları etrafa duyurarak vatandaşa yardımcı(!) oluyor.
Bu durumda olanlara söyleyecek bir lafım var: Yaşamınızın şimdiye kadarki bölümünü otlayarak geçirdiğiniz ortada. Bari bundan sonrasını geviş getirerek geçirmeyin, önce kendinizi ifade etmeyi öğrenin. Bu iş de Türkçe konuşmayı ve yazmayı öğrenmekle başlar. Her şey ondan sonra gelir. Bu size baba nasihatı olsun, kulağınıza küpe alsun, beyninize bir mum ışığı olsun…
bende apachi marka bir motor var. 40 km yapıyordu.düşündüm taşındım. beyni yakmaktan korkuyordum. bende bir invektör almıştım. bunu bağlayamıyordum korkuyordum beyni yakarrım die. ama bir şey keşfettim. koltuğun hemen altındaki şarj yeri akudeki deil koltuğun yanı başındaki yere 12 wolt’luk akuyü invektöre bağlıyorsun. motorun sarj kutusunu invektöre takıyorsun. Sarj makinesini çalıştıryor. Sarj makinesinide koltuğun altındaki sarj yerine takıyorsun. O zaman 40 km gidiosa 50 km yapıyor. 70 km normal akuyle giderken 140 km belkide daha fazla km yapıyor. Ben denedim öyle oluyor. Ama invektör çok pahalı ama randıman almak istiyorsanız. Benim dediğimi yapmalısınız. Hem gideceğiniz mesafeyi uzatıyor. Hem de hızlı gidior. Burdaki hız arttırma başka türlü yaparsan. Aku tez biter. En normali böyle hem gidecek. Hem de sarj edecek. Yapacağınız masraf 150tl invektör – bir tanede 12 woltluk akü fiyatını bilmiorum – sarj cihazı ise motorla birlikte verirler saten . bu şekilde en normali böyle 50 km hızda bir insana yeter sorular sorulursa cevap vermeye çalışırım . bu benim dediğimi yapmak isterseniz hem ben yardımcı olurum hem de bir elektrikçiye yaptırabilirsiniz ama bana sorarsanız cevaplarım.
bende apachi marka pa041 çift akulu motor var satıyorum 2.000 tl neden 2.000 tl derseniz bir tane invektör takılı bir tane ayrı etten aku bağlantı yaptım motor çok deişti hem 50 km gidior hemde 150 km yol alıyor .almak isteyenler benimle iğtibata girsin . adresimi şimdi veremiyorum . alansa çok memnun kalacaktır çünkü hem gidiyor hem sarj alıyor bu sayedede fazla km yol alıyor tam bir motor
Abiler ablalar, ben de bi elektirikli bisiklet. Aldım, ama hızı Bana, çok yetersis glyo buyüz den bires akumilatür ilve Ettim. ama şimdi moturun her biyanı kabloynandoldu oturcak yer kalMadı.şmdi sise sorayım didimdi: ön çamur luğun üstündeki akudan elektiriki kaplosuz alma yolu vrmı? Hani wayreless varya onungibi işte? bilenler ltf cüvap virsin!
-Arkadaşlar ! Benim.. zwd206L st max markalı elektrikli bisikletim var hızı bana yetmiyor biraz daha hızlandırmak istiyorum.. Nasıl hızlandırabılırım… acaba. Yardım LÜTFEN.
Adnan bey evladım,
dikkat etti nmi bilmiyorum, ama burada yazanların hepsi ya hızın nasıl artırılacağını sormuş, ya da hızın nasıl artırılacağını anlatmış. Senin ne özelliğin var ki oturup aynı şeyleri bir de senin için yazacaklar? Bir zahmet burada yazılı olanları oku, ne anlıyorsan onu uygula. Zaten onlarla sen aynı kafada olduğunuz için çok iyi anlaşırsınız, eminim.
Ha, bu arada: saatte 30 km, 40 km. (kaç kilometreyse) hızın ne demek olduğunu o bisikleti alıncaya kadar bilmiyor muydun da sana yetmediğine karar verdin? Ayrıca sen kim oluyorsun, senin tahsilin, uzmanlığın, tecrüben nedir de böyle bir değişikliği yapabilecek niteliklere sahip olduğuna inanıyorsun? Bu nasıl bir kafadır, nasıl bir insanlıktır, anlamak mümkün değil! Yetmiyorsa kendine bir motorsiklet al. Alamıyorsan kes sesini, otur!
sizin hayal ettiklerinizi ben yasıyorum
slm arkadaşlar bn stmax 406L aldım bi kağıt çıktı spetten söyle diyor:
BATARYANIN ÖMRÜNÜN UZAMASI İÇİN BAĞLANTI ŞEMASI YAPILMAMIŞTIR. BAĞLANTI ÖNEMLİDİR YAPIN AKSİ TAKDİRDE OLUŞACAK SORUNLARDAN FİRMMIZSORUMLU DEĞİLDİR. <<–AMA BN DAHA ÖLE BİŞE YAPMADIM NASIL YAPCAM VEYA ELKTRİKCİYE Mİ YAPTIRAYAM
slm faruk kardes, kağıdın bi (bizmut) kağıt olduğunu nereden anladın? Tahlil mi ettirdin? Tahlil sonuçlarından emin misin? spetten söyle diyen nedir? Neyi söylemeni istiyor olabilir? Her ne istiyor olurlarsa olsunlar, sen herhangi bir şeyi spetten söyleyebilir misin? Ayrıca spet nedir? Biz insanlarda spet diye bir uzuv yok, sen uzaylı mısın?
Arkadaslar dünden bir yorum yazdim .bügün silinmis neden ?
Yilmaz kardes elektrik semasini cizen mühendis 48 voltile calisan parcalari montesini cizmis yüksek elektrik verdigin zaman sistem bozulur, calismaz. Selamlar
Salim kardes o elektrik semasini muhendiz mi cizmis yani sen nereden biliyorsun hiç de muhendiz cizmise benzemiyor. parcalari montesini cizmis ne demek? montesini cizmek ne demek? montesini ne demek? sağdan soldan duydugun birkac kelimeyi anlamasan da havali havali kullanmak sana nasıl bir zevk veriyor? yuksek elektrik nasil bir sey? elektrigin yuksegi alcagi nasıl üretilir? Senin isin gucun yok mu allasen? selamlar.
Karayolları Trafik Yönetmeliği,
Madde 3: Tanımlar
Fıkra c: Araçlara ilişkin tanımlar
Bent 9) Motorlu Bisiklet: Silindir hacmi 50 santimetre küpü geçmeyen, içten patlamalı veya elektrik motoru ile donatılmış ve imal hızı 45 km/s’den az olan bisiklettir.
Madde 100: Hız sınırları (Tablo)
Motorlu bisiklet (L1, L2, L6), Motorsuz bisiklet:
YERLEŞİM YERİ İÇİNDE: 30 Km/sa.
ŞEHİRLERARASI ÇİFT YÖNLÜ KARAYOLLARINDA: 45 Km/sa.
BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA: 45 Km/sa.
OTOYOLLARDA: Giremez.
Şimdi herkes yukarda yazanları iyice okusun.
Hemen hemen hiç kimse anlamayacaktır, eminim.
Şimdi herkes, kafası çalışan birini bulup ona okutsun ve anlatmasını istesin.
Sizin teknik bilginizin, becerinizin, şununuzun bununuzun yetersiz oluşu bir yana, eğer bir mucize olur da altınızdaki o komik oyuncağı 45 Km/sa hızından daha yüksek bir hızla gitmeye ikna ederseniz, yasaya aykırı davranmış olursunuz.
Anlaşıldı mı? Anlamayan var mı?
Yasalara aykırı davranmak alçaklıktır, adiliktir.
Yasalar insanlar için vardır, insanlar yasalara uyarlar. Uymayan insan değildir. Ülkemizde bu insan olmayan …lardan bol miktarda vardır. Hangi grupta yer alacağınıza siz karar vereceksiniz. İnsan olacak mısınız, olmayacak mısınız, siz seçeceksiniz.
Şimdi, aldığı motorun hızının kendisine yetmediğinden şikayet edenler, ‘ayrı etten aku ilave edenler’, ‘invektör’ takmaya çalışanlar ve onlara tavsiyelerde bulunanlar, benim kitabımda insan grubunda yer almaz.
Sizin kitabınız hangisidir bilemem, ama eğer bir kitabınız varsa onu iyice okuyun bakalım. Acaba sizin kitabınız bu yaratıkları hangi sınıfa yerleştiriyor.
Haydi herkese hayatta başarılar…
Gaffar kardes benim bildigim nasilbir evin planini mimar mühendis ciziyor ise ayni sekilde de o elektrikli aletlerinde planini cizen elektrik mühendisleri var.Monte kelimesine gelince montage (montaj)dan gelir. Montaj demek parcalari birlestiren kisi demektir. Bu is ile ugrasana da montör denir.Monte etmek parca takmak demek.O da montajdan gelir.Montaj monte montör bunlar bir birine bagli kelimelerdir.Genelde industrie de kulanilir.
Yüksek elektrige gelince 120 volt ile calisan bir USA yapimi elektrikli Tras makinasini 220-230 volt prize takarsan makinayi yakarsin cünkü o makina 120 volt ile calisiyor.Yakmamak icin makinanin yaninda 220 volt ayar yeri vardir onu 220 ye getirirsen makinan yanmaz calisir. Selamlar Gaffar bey.
Vaaay Salim bey kardeşim, bizleri yüksek elektrik hakkındaki yüksek bilgilerinden yararlandırmaya karar vermiş.
Üç buçuk kelimelik yabancı dilinle milletin aklını çorbaya çevirmeden anlatamadın, değil mi kardeşçim?
Monte kelimesi, sadece ‘etmek’ fiiliyle birlikte kullanılır. Yani ‘monte etmek’, ‘monte edilmiş’,… gibi. Yani senin anlayacağın, bir şeyin ‘montesi’ çizilmez, olsa olsa ‘montajı’ çizilir. Anlayabildin mi şekercim? Kaldı ki, bu bile doğru değildir. Elektrik mühendisleri bir şeyin ‘montaj diyagramını’ (resmini) çizer veya ‘montaj talimatlarını’ yazar, eğer aradaki farkı anlayabiliyorsan. Ha bu arada, montaj demek, ‘parçaları birleştiren kişi’ demek değildir, ‘parçaların birleştirilmesi eylemi’ demektir, lütfen işkembeden atmayalım. Parçaları birleştiren kişiye ‘montör’ denir, ‘monte eden’ veya ‘montajı yapan’ anlamına gelir senin ne olduğunu bilmeden bahsettiğin o yabancı dilde. Türkçe’de ise genellikle ‘montaj teknisyeni’ denir.
Bu arada karmakarışık aklındaki karışıklığın birazını daha giderelim, biz Türkler, Türkçe konuşurken ‘industrie de’ demeyiz. ‘Endüstride’ veya ‘Sanayide’ deriz, ikisi de aynı şeydir. Biri Fransızca’dan, diğeri Arapça’dan gelir bu kelimelerin. Sonundaki ‘de’ eki de, bu bağlamda kesinlikle ayrı yazılmaz. Ama senin bunu kolay anlayabileceğini zannetmiyorum, git ilkokul öğretmenine sor (eğer ilkokula gittiysen), ‘de’ ekinin ne zaman ayrı, ne zaman bitişik yazıldığını yol yakınken öğren.
‘Yüksek elektriğe gelince’ diye başlamışsın son paragrafına. Keşke başlamasaydın, keşke yüksek elektriğe hiç gelmeseydin be Salim bey kardeşim! Yüksek elektrik diye bir şey yoktur. Yüksek voltajlı elektrik vardır, yüksek akımlı elektrik vardır, ama yüksek elektrik yoktur. Sen şimdi yüksek elektrik mühendislerinin yüksek elektrikle uğraştığını zannediyorsundur, ama yüksek elektrik mühendisi de yoktur, sadece elektrik yüksek mühendisi vardır şekerim. Senin vermeye çalışıp da yüzüne gözüne bulaştırdığın ‘USA yapimi Tras makinesi’ (Traş kelimesi de yanlış, doğrusu ‘Tıraş’ olmalıdır) örneğinde de esasen yüksek voltajı anlatmaya çalışıyorsun, ama neden bahsettiğini sen dahi bilmiyorsun bence.
Sonuç olarak, herkes haddini bilmeli, ahkâm keseceğine biraz oturup öğrenmeli. İnsan öğrendikçe ne kadar az bildiğini fark ediyor. Buradan yola çıkarak diyebiliriz ki, senin gibi her şeyi bildiğini zanneden insanlar, hiç bir şey öğrenmemiş.
Şuraya yazdığın 7-8 satırlık yazıda kaç tane hatayı birden yapmayı başarabilmişsin be Salim bey kardeş. Bu bir yüksek yetenek işaretidir. Ne yazık ki bu yeteneğin uygar dünyada kıymeti yok, seni körler ülkesinde tek gözlü bir şaşı yapmaya yarar, o kadar.
Gelelim yazının içindeki diğer unsurlara. Genel kabul görmüş uygulamaya göre, noktalama işaretlerinden sonra yazıya devam edildiği takdirde araya bir boşluk konur. Senin yaptığın gibi noktadan hemen sonra yeni cümleye başlanmaz. Noktalama işaretleri deyince sadece nokta da kastedilmez, virgül, ünlem işareti, soru işareti gibi diğer işaretler de vardır aynı kural kapsamında. Ama sen zaten onları pek bilmiyorsun gibi görünüyor.
Şimdi diyeceksin ki, ‘bunlar o kadar mı önemli?’
Evet Salim bey kardeşim. Çok önemli. Hatta belki de ‘en önemli!’
Neden?
Çünkü uygarlığın başlangıcı olarak yazının icadı kabul edilmiştir. Yani uygarlık, yazıya bağlıdır. Ne kadar iyi yazarsan, o kadar uygarsın diyebiliriz. Biz uygar insanlar, birbirimize bilgilerimizi yazıyla aktarırız. O yüzden yazı, uygarlık için temel nitelik taşır. Dolayısıyla, biraz dolambaçlı yoldan giderek, insanı insan yapan özelliklerden ilkinin düşünebilmesi olduğunu, ikincisinin düşündüklerini aktarabilmesi olduğunu söyleyebiliriz. Anlatma da temel olarak a) sözlü, b) yazılı (veya resimli) olur. Senin yazma özelliğinin istenen düzeyde olmadığı belli. Konuşma yeteneğin de şüpheli, çünkü yazdıklarına bakınca konuşurken cümlenin başını başka, sonunu başka söylediğin izlenimine kapılıyor ve dehşete düşüyorum. Acaba bu, düşünme eylemini de hakkıyla yapamıyor olmandan kaynaklanabilir mi?
Haydi kal sağlıcakla Salim bey.
Not: Bu yazdıklarımı Salim bey kardeşimize hitaben yazmış olsam da, hemen hepsi bu forumda soru soran veya yanıt veren bütün arkadaşlarımız için geçerlidir. Herkes önce okuyacak, ciltler dolusu okuyacak, kusuncaya kadar okuyacak, ondan sonra yazacak. Eline kalemi alan veya önüne bir klavye çeken herkes birşeyler yazmaya kalkışırsa, durum böyle oluyor işte…
Sayin Gaffar kardes.Ben burada edebiyat parcalamiyorum. Edebiyati bitireli 25 yili gecti. Burada bildigimi konusuyorum bilmedigim birsey yazmiyorum. Ben sadece birisine yardimci olmak istedim. Bu siteye tesadüf girdim. Genelde Alman sitelerine girerim bu dedigim gibi tesadüf oldu. Görüyorumki sizin vaktiniz cok, ama benim hic vaktim yok. Baskalarinin hatalarini arastirmak gibi bos islerle ugrasip vakit kaybetmeyin zaman cok önemlidir onu iyi bir sekilde degerlendirin.
Anlayisiniza tesekkür ederim. Iyi günler.
Sayın Salim kardeş, senden edebiyat parçalamanı isteyen yok. Konuştuğun lisan hangisi olursa olsun doğru dürüst konuşmanı isteyen biri var. Evet benim vaktim çok, hata aramama da gerek yok. Gördüğün gibi, maşallah Türkçe konusunda hataların bini bir para. Başkalarının hatalarını araştırmak boş iş olabilir, ama başkalarının hatalarını düzeltmek çok dolu bir iş. Büyüyünce bunu sen de anlayacaksındır, eminim.
Neden bahsettiğini biliyor olsan da, olmasan da, burada yazdıkların hiç de bilen birinin ifadesi değil. Bu nedenle istersen önce neleri bilmediğini öğrenmeye çalış. Kolay iş değildir bu, ama bilenleri ***dinlersen*** başarabilirsin belki. Bu şartlar altında kimseye yardımcı olmamak, insanlığa yapabileceğin en büyük yardımdır bence.
Sana da iyi günler.
aynen geçerli vay kafasızlar adı üstünde elktirikli bisiklet 24 km yapar ya idare et yada at çöpe
BU BİSİKLETİN ST MAXIN SİGORTA KABLOSU NEREDE BİLEN ARKADAŞLAR VARSA LÜTFEN Bİ YARDIMCI OLABİLİRMİSİNİZ
S e r v i s t e !
burada sanırım hem amatör arkadaşlar hem de profesyoneller yazmış bişeyler..yalnız benim gördüğüm kadarıyla profesyoneller bilgi paylaşmak yerine sadece diğerlerini karalamakla yetiniyorlar..haa senin kafan 10 yıl okuduktan sonra uygulamaya yetmişse iki günde işi çözmüş amatöre ne diye çamur atıyorsun..varsa ekleyeceğin bi durum veya paylaşacağın kapasiten anlat millet faydalansın..yoksa milletin şevkini kırmak senin ne haddine:engin tarhan,halis kılçık,hamit bıkkın,mehmet ileri,özellikle abdül gaffar efendi yüksek elektrik diye bir kelime olmadığı gibi allasen diye bir kelime de yoktur dilimizde…biraz daha anlayış lütfen.dönüp bi kendinize bakın önce..biliyorsunuz da ne işe yarıyor…
Soyadı olmayan halil sinirlenmiş. Sen benim bildiklerimin ne işe yaradığını ölçecek, anlattıklarımı anlayacak kapasitede misin acaba? O kadar arzu ediyorsan kendini biraz tanıt da, işe yarar bir adam olup olmadığına karar vereyim, ona göre ben de bildiklerimin ne işe yaradığını anlatayım.
Burada benim ve benzer görüşte olanların yazdıklarını okuyup ‘karalama’ diye geçiştirmeye niyetleniyorsan, senin daha çoook fırın ekmek yemen lazım, oğlum adı küçük harfle başlayan halil. Hatta daha iyisi, fırını ocağıyla küreğiyle ye, belki bir işe yarar.
Bu iş şevkle olmaz, eğitimle olur. Zort zort atmakla olmaz, okumakla olur. Abdül Gaffar’ın yazdıklarını okuyup anlamakla olur, ama sen hariç. Sen anlayacağını anlamışsın, o defteri kapatmışsın, sadece işine gelmeyen şeyler gördüğün zaman saldırma refleksin çalışıyor evladım halilcim.
Haydi sana iyi günler. Ha, şu fırın ve kürek meselesini unutma, çok işine yarar. Öptüm şeker…
bunaslı şema be şemamme şemamme
herkeze selamlar
bu site bir tanıtım paylaşım sitesinden çıkmış adeta siyasetçilerin mecliste tartıştığı er meydanına dönmüş. arkadaşlar insanlar bir şeyler soruyor siz cevap yazmak yerine onları azarlayıcı, küçültücü, rencide edici kelimeler kullanarak tersliyorsunuz. çok tartışma konusu arıyorsanız gidin kendinize bir tartişma sitesi bulun orda tartışın yada özel e-mail gönderin. bir şeyler öğrenmek, incelemek için siteye giren arkadaşlarımız sizlerin bu tutarsız davranışlarınız yüzünden siteden uzaklaşabilir. sayın admin lütfen bu şekilde insanlara cevap yazmak yerine onları kırıcı, alay edici, küçük düşürücü sözlerde bulunan kişilerin yazılarını yayınlamayın. ilk kez sitenize giriyorum fakat sitenizde gördüğüm bilgilendirme değil tartışma ve sen bilmessin ben bilirim havası olan insanların yazdığı yazılar. lütfen temiz internet kullanalım tartışmalarımızı üçüncü şahıslara yansıtmayalım….
bosver anfonso onlari kendi capinda egleniyolar
bu neya sacma sapan herkez bırbırıne atar yapıyor bu sema yı cızen adama bır yıl sonra goster o bıle kendı cızdıgı semaya anlam veremez
evt
Arkadaşlar ben elektrikli bisikletime şerit led bağlamak istiyorum ama nasıl olacak, Sanırım fara giden kablolardan bağlantı alıcaz.Nasıl olacak bilen varmı ?
degerli arkadaslar
ben bir yerlerden bir scooter buldum aldım markası murkası yok bu herkule benziyor da marka yok e haliyle bataryaları da yok motoru 36v 500 watt 18.5 amper miş buna kaç vatlik batyarya takmaliyim amperi ne olur vede bu batarya için nasıl bir şarj cıhazı gerekir
ya bu kral eb02 nin sigortası nerde bn sigortadan şüpheleniyorum atmış olabilir kontağı açmama rağmen çalışmıyorda…
slm arkadaşlar (apachi elektirikli motor ) motorun hızına mızına ihtiyacım yok ayağımı yerden kesti allaha şükür yanlız geçenlerde ön tamponu söktüm lamba patlamış onun aynısından alim dedim tamponu takarken şase yaptı kaliba çıt diye bir ses geldi. neyse motoru çalıştırdım ama arka teker dönmez oldu pedal çevirtmiyor motor çalışınca siz ce sorun nedir teksink servisine götürdüm anlamdılar yeni bir arka teker lazım dediler sizce beyinde olabilirmi sorunbilginize ihtiyacım var …thx
arkadaslar benm sarjlinn gbegindeki sensorler yanmis servs cok para istiyor en sekilde nasil yapabilirim
Ben de iki hafta once elektrikli bisiklet seti aldim kendim monte edebildim. Montaji bile cok eglenceli oldu. Hiç elektrik bilgim olmama ragmen kendimi kabloları baglarken buldum. Kendikendime
bisikletimi elektrikli bisiklete çevirdim. Hız yapmak degildi amacim otoyola cikmak da degildi. Ben bisiklet kullanmayı cok seviyorum. Bisikletimi de seviyorum. yeni birsey alarak onu bir kenara atamazdim veya satamazdim. Dile kolay 6 yıldır beraberiz herseyiyle bana ait o. Ayrıca ben bisikletin hafif olmasını her yere girebilmesini ve pedal çevirmeyi de cok seviyorum. Ancak bazen yorgun oldugumda ve yokuslu yollarda bisikletime destek istemistim. Sukurler olsun buldum. 35 km hızla gidebiliyorum. Rampaları rahat cikiyorum. Pil 6 saat yetiyor bana. Pil kutum da cok sik. portatif ve hafif bisikletimi park ettiğinde notebook cantam gibi tasiyorum. Herkese tavsiye ediyorum. Dunyanin e pahalı benzinine sahip bir ulkede benzini hayatından cikarmak istiyorum. Ama ben sansliyim ev is arkadas okul arasi 50 metrelik bir cember icinde yasiyorum zaten. Bisikletimle ulasim sorunumu cozdum. CO2 salınımımda sıfır. Benim sizden rican elektrikli bisikletimin omrunu uzatmak icin ne yapmam gerekiyor. Evime yakın bisikletciler pil paketinden anlamadilar.
4 saat sarj ediyorum. Acaba pilimi uzun sure kullanmak icin ne yapmaliyım. 4 saatten fazla Sarjda bırakmamaya calisiyorum. zaten ısıkları yesil yaninca doldugu anlasiliyor. İki sene sonra yeni pil almak istemiyorum. Tavsiyeleriniz icin cok tesekkurler
Selamlar,
Oncelikle herkese selamlar, yalnız burada bazı yorum ve yazıları okurken uzulmemek elde degil. Zira, kimileri elindeki bilgilerini paylasmaya calısıyor , kimileri ise sadece bilgisi biraz fazla diye o arkadası yermeye calısıyor, asıl esas olan herkes bildigini bildigi kadarı ile paylasmasıdır. Bu arada, bazı genc kardeslerime lafım, yası benle aynı olan kardeslerime lafım (47 yasındayım), Oncelikle kimseye insanmısın veya gruptamısın lafı soylenmez, bu senin eksikligin diyorum. Eger bir konuda aydınlatma yapacaksan yap ama arkasındanda sopayı gosterme sivri dilinle sokma. Bu arada ben birazdan fazla diyorum, cunku oyle cizimlerini ve tasarımını yaptıgım prototipler oldugu icin diyorum. Bilgimi bilmeyen kardeslerimizle arkadaslarımla paylasayım.
1) Oncelikle yukardaki cizim Wiring Digram Schema ( Kablo baglanıs seması digeryisle aracın uzerindeki mevcut komponent ve motorları kontrol eden ve gerekli akımların nerden nasıl kontrol cihazından baglandıgını gosteren semadır ) Genelde de bu bilgi yeterlidir. Bu bilgi aynı zamanda her hangi bir arıza durumunda yada bir baska sekliyle modifiye yapmanızada yarıyacaktır )
2) Modifiye konusundaki yorumumum, Evet yasaların tanımıs oldugu maksimum hız sınırını asmayacak sekliyle modifiye yapabilirsiniz. Bu sizin dogal hakkınız, ama unutmayın ki doganın kanununda VERMEDEN ALMAK burda da gecerlidir. Soyleki, unutmayın elinizdeki aracın uzerinde bulunan Aku diger bir deyisle sizin yakıt kaynagınız (basite indirmek adına bu sekilde soyledim ) gucu sınırlıdır. Sadece misalen diyorum, Aracınızdaki akunun gucu 1 KW yani 1000 watt. Elinizdeki motorun gucu is 350 watt.. Genel anlamdaki olay sudur.. Normalde bu aracların performans dizayn ve denemeleri yapılırken Mesafe = var olan guc / ihtiyac olan guc. Kafaları hemen karıstırmadan soyleyim.. Var olan guc akunuzun gucu, ihtiyac olan guc ise Aracınızın agırlıgı + Ustundeki yukun agırlıgı + Yol egimi ( yukseldikce artar , yer cekiminin etkisinden dolayı , asagı dogru da ”0 ” noktasına gelir ( yer cekimine dogru giden hic bir sey guc harcamaz, yokus asagı arabayı bosa aldıgınızda da arac gider :)) ) Tabii bunu tavsiye etmem ornek olsun diye soyledim. Kısacası , aldıgınız aracın ozellikleri testler sonucu ortaya cıktıgı icin, yapacagınız hız artırımı ( arac reklamlarını cok dikkatli dinleyin hep 100 km hızda 5 litre felan derler ) anlıyacagınız hızınızı artırdıgınızda aracınızın menzilinide azaltırsırnız VERMEDEN ALAMAZSINIZ demektir.. Burda menzilinizden verip hız alırsınız. Sadece ben genel anlamda modifiyelerde araca extra bir aku takılmasını tavsiye edebilirim. Buda araca ne kadar yuk bindigine baglı oranda.. Cunku, fabrikalar genelde Akuleride maliyet olarak gordugunden dolayı ortalama bir aku takarlar.. Ama bugunun sarlarında Super Capacitor Batteries diye , adlandırdıgımız , hafif ama 120 Watt/ Kg gucunde akuler normal akulere gore iki katıdır. Normal ebike larda kullanılan akuler genel anlamda 60 Watt/Kg veya daha azdır. Simdi abi kilo ilemi bunu diyenleri ve alaycı ifade ile gulenleri hissediyorum :)) Ee.. normaldir.. Gunumuzde, guc tanımı kendi agırlıgına oranla tasıdıgı gucle ifade edildigi icin boyledir. Zaten sorun bu olmasaydı elektrikli araclar artık tam anlamıyla hayalden oteye giderdi.. Olanlarda cok kısa mesafe katediyor.. gunluk 120 km civarı ortalama (Tesla haric ,onun da fiyatını soylemek kolay degil :))) Ama sadece pilleri heralde 30 bin dolar civarı tutuyordur 56 KW Lithium Iron Boron Piller 872 adet kucuk pilden olusuyor ) Herneyse fazla karıstırmadan tekrar..
Tavsiyelerim,
1) Hız Limiti kanuni ve yasal sınırlar icinde olması biz ve diger toplum bireylerinin cıkarları dogrultusunda yapıldıgı ve dunyadaki diger orneklerinide goz onune alınarak yapıldıgını goz onune aldıgımızda ASILMAMASI gereken bir unsurdur.. Bu sebeple modifikasyonların 45 Km gecmeyecek sekilde yapılması bence sorun degildir.. Esasen hic dokunmamak lazım ammaa.. milletce hem merak hemde heves oldugu icin , ne kadar yapma desekde yapacaksınız. Hic olmazsa yasal sınırlar icinde olsun.
2)Guc artırımı, bakın buna lafım yok.. Cunku fabrika hic bir zaman artı maliyeti olan seyi koymak istemez, zira bununda maalesef rekabetci piyasada yapamadıgından ortalama (average) gucte ve mumkunsede ekonomik bir guc kaynagı ile cozmeye calısıyor.. Bu size engel degil.. Yalnız bunu yaparken , ya teknik bilgisi olan bir arkadas yapsın , yada Basit bir deyisle anlatayım.. Calısma voltajı nedir bunu bilin ve sadece parallel olarak ekleyin, zira seri bagladıgınızda aku gucu mevcut guce + voltaj olacak ve muhtemelende control devresi veya bir deyisle surucu devresini koruması yoksa yakacaktır.. ooopps… kas yaparken goz cıkardık.. gitti paralar :)) Mesela aku gucunuz, 12 V 40 Amper ve 12 V 40 amper daha parallel baglandıgında elinizde 12 v 80 amperlik guc olusur. Simdi bunu yaparken akulerin artı ucları tek baglantı ve eksi ucları tek baglantı sekli ile olmalı buda parallel baglantıdır.. eger bunu seri , 1.ci akunun + sını 2.ci akunun (-) sine baglarsanız elinizdeki guc 24 volt 40 amper olarak kalırki buda cihazınızın limitinin asılması demektir. Genelde anlık koruma vardır, ama zaten bunu yaparda cihaz yanarsa kusura bakmayın bu kadar lafı bosuna soylemisiz demektir.
Son soz olarak, asla ve asla kimseyi kucumsemeyin, uyarıcı olun ama kırıcı olmayın. Bakın size hayata dair bir ornek , ben cocuklarıma bagırdıgımda ya tersini yapıyorlar yada hic yapmıyorlar, ama onlara onların birer insan oldugunu hissettirdigimde ise benim sozumden cıkmıyorlar.. Kaldıki ben 2 universite bitirdim, bazı konularda da korumacıyımdır, ustelik benim annem ve babam hic okuması yazması olmayan insanlardır, ama onların anlayacagı sekilde anlatmak her ne kadar zor olsada, sunu anladımki bu yastan sonra , onların dilinide ogrenmek gerek , kısaca basite inmek , basitce guncel orneklerle daha dogrusu onların yasadıkları ortamdaki orneklerden vererek onları bilinclendirmek gerektiginide ogrendim.. Ogrenmenin yası yok..
Kısaca kimse kimseyi insan gurubu veya insan olmayan gurubu diye adlandıramaz , boyle bir hakkı yok.. Zaten herkes aynı akıl ve zekada , yada bilincde olsaydı, ne kimse burda soru sorardı, nede toplumda suc olurdu.. Sunu unutmayalım, bugun bize insanlıgı ve insanlık vermeye calısanların cogunun ailesindede tahsil seviyesi dusuk olanı veya hala belli tabuları yıkamamıs olan bireyleri oldugunu cok cabuk unutuyorlar.. O zamanda bu onların eksikligi, ama burda fazlalık gibi konusuyorlar.. Kimse mukemmel degildir.. Kardesimin bir tanesi benim gibi acıklamak yerine yuksek elektrik demis.. oda onun anlatıs sekli.. Sen anlamaya calısacaksın , yada ogreteceksin… Ogretmek cok zordur, yermek kırmak ise cook kolaydır..
Hepinize sevgi ve selamlar ve aklınızla araclarınızı kullanın ve dikkatli olun..
malzemler neler
ben daha 12 yaşındayım bayaaaaa amatörüm ama elektrik-elektronikden yaşıma göre iyi anlıyorum ama buna led veya hoparlör bağlamak için +- çıkışları nerede onu soruyorum?
Bu şema sanırım fırçalı motorlar için. Bu hususun belirtilmesinin faydalı olacağı kanaatindeyim.
48voltluk akü grubuna bir akü de seri bağlasan 60 v olur bu da motor sargılarını zorlar ısıtır beyin de zarar görebilir çünkü motor sargıları 48 volta göre sarılmış 60v fazla akım çeke
slm arkadaşlar elımde 2.el çok temiz eb o2 maraton modelı elektrıklı bısıklet vardır akulerı sıfır fatura garantılıdır bursa osmangazi 05369136909 alana hayrlı olsun şimdiden
wayyyy be bütün AŞŞALIKLAR VE SAYGISIZLAR BURAYA TOPLANMIŞLARRR…EŞEĞE ALTIN SEMER VURSAN YİNE EŞEKTİR BUNU DEĞİŞTİREMEZSİN.. BENDE HAYIRLI BİLGİLER VARDİYE OKUYORUM …YAZIK SİZEEE.. ..EZİKSİNİZLAN SİZZZ EZİKLER..KENDİNİZİ ÖVMEKTEN BAŞKA NE …. YARIYORSUNUZ.. KATIR KADAR ADAMLAR..KENDİLERİNİ NORMAL ALEMDE ISPATLAYAMAMIŞ GELMİŞ BURDA SANAL ALEMDE ISPATLAMAYA ÇALIŞIYOR…BUNU OKUYAN NORMAL ZİYATRETÇİ ARKADAŞLARIM,ABİLERİM,KARDEŞLERİM,KUSURA BAKMAYIN….NİYETİM KİMSEYİ KIRMAK DEĞİLDİR ARADA BİR ZÜLFİYARE DOKUNDUM TAM YERİNE RAST GELDİ MANZARA.. HAKKINIZI HELAL EDİN..
BLDC MOTOR CONTROLLERANLADİĞİM KADARİYLA 1000w. OPERATİNG VOLTAGE:48VDC CURRENT LİMİT:18A
PHASE ANGLE:120′ DERECE
BRAKE:HİGH LEVEL
Aldığım yukı marka elektriklı scoter in mntor kontrol cihazının üzerindeki özellikler bunlar.Cihazın ilk sabit hızı 25 km reye ayarlıydı, 35 km reye cıkardım fakat bu hız 14 derecelik tırmanışlar için biraz daha iyi olabilir.Benım asıl merak ettiğim deviri 35 km den yukari nasıl çıkaracağım?Ayni oranda kadranda 60 km görünüyor.Hadi kikometreyi buldum gücünü nasil arttıracağım.motor kontrol cihazının yüksek wat ve amper olmasa gerekir.Saygılar.
eveeeeeeet…. Sevgili Ali Can abilerim ve diğer ***… çok anlattınız diye ben de anlatmak istedim… Normal bi vatandaşın anlayacağı dili istemek herkesin hakkı. Ali Can agam… Ben müzisyenim ama ELEKTRONİK mezunu bi vatandaşım. Bizim stajda MÜHENDİS abilerimizde Ali Can abimiz gibi yazar çizer ama lehim makinası bile tutamazdı… Öyle kullanma klavuzundaki şemayı yayınlamakla, duyduğunuz şeyi anlatmakla olmuyor… ULAN AKÜ 12 V YADA ÜSTÜ… BE GEYİK HASAN MOTOR 220V.. ADAM BUNU MEREAK EDEİYOR… HADİ ANLAT!… MEREK ETMEYİN BEN ANLTMAYACAGIM YAPACAGIM… SANADA ***** YAPACAĞIM… BEN SİZCE SALAKMIYIM TEKNİK TERİMLER KULLANMADIM DİYE?.. BİZ NE SORDUK SİZ NE ANLATTINIZ? ALKIŞLAR SİZE GELSİN… FAYDALI BİLGİ… EĞER BİLGİSAYARLARIMIZA KESİNTİSİZ GÜÇ KAYNAĞI DİYE TABİR ETTİĞİMİZ CİHAZIN (ESKİ MODELLERİ) PİLLERİNİ YANİ AKÜMÜLATÖRLERİNİ (TEKNİSYEN VE MÜHENDİS ABİLERİMİZ ANLASIN DİYE) ÇIKARIP KABLOLARA AKÜDEN YADA HERHANGİ BİR GÜÇ KAYNAGINDAN (ARAÇ ÇAKMAĞI) 12 V VERİRSEK 220 V ELDE EDEBİLİRİZ… AL SANA YOLUN BAŞLANGICI VE *****… SEN YAZ ÇİZ, İŞÇİ EMEK HARCASIN, PARANI AL SONRA ÖVÜN… ÜRET OĞLUM ÜRET…
herekese selamlar olsun bende elektıronıkcıyım ancak bıldıklerımı paylasmaktan zevk alırım nedenmı cunku ben memlektımı sevıyorum buyumesını ıstıyorum gıdıbte el alemın cın malını alacaklarına turk malını alsınlar ıstıyorum ancak turkıyemız uretım yapıyor ama sdece montaj edıyor sıfırdan uretmıyor ıste neden herkes bıldıgını adam gıbı paylasmadıgından
not: unutmayınız kı 1000 bılen bır bılene muhtac olur
BURDAN BİR UYARIDA BULUNMAK İSTİYORUM DİKKAT DİKKAT elektriklibisiklet.org pldbeyin.net BU SİTELERDEN YERLİ BEYİN ADI ALTINDA MAL SATILMAKTADIR VE SATILAN MALIN ARKASINDA KESİNLİKLE DURMAMAKTADIRLAR ULTRA PRO DOLANDIRICI VE SAHTEKARDIRLAR KESİNLİKLE 10 KERE ORJİNAL BEYİN ALIN TAKIN AMA SAKIN YERLİ BEYİNMİŞ MODİFİYEMİŞ UĞRAŞMAYIN UĞRAŞAMAZSINIZ KOLAY DEĞİL BEYİN ALDIĞIMIZ BU ADAMLAR HEM YANLIŞ BEYİN YOLLADILAR VE SONRADAN İKİNCİ EL ÇIKMA BEYİN YOLLADILAR VE BİZE 50 TL ÇIKMA BEYİNİ ADAMLAR 450 TL YE MAL ETTİLER SONUÇ KOCKOCA BİR HİÇ BİZİM DÜŞTÜĞÜMÜZ BU TUZAĞA SAKIN DÜŞMEYİN ARKADAŞLAR BUNLAR DOLANDIRICI VE SAHTEKARDIRLAR VE İZMİRDE İKAMET ETMEKTEDİRLER