Elektrikli Bisiklete Ehliyet, Ruhsat, Plaka Gerekir mi?


Daha önceki yazılarımızda elektrikli bisikletin ehliyet gerektirmediğini yazmıştık. Ancak trafikte elektrikli bisikletlerin neden olduğu problemlerden ötürü kanunda yapılan değişikliklerle artık bu araçlara da ehliyet şart olmuş. İşte konu ile ilgili haber:

Elektrikli bisiklete ehliyet mecburiyeti

Ehliyet ve ruhsat istenmemesinin yanı sıra tasarruflu olması nedeniyle son aylarda kullanımı yaygınlaşan elektrikli bisikletlerle ilgili yeni bir düzenlemeye gidildiği, bu kapsamda sürücülerinin A1 sınıfı ehliyet sahibi olma zorunluluğu getirildiği bildirildi.

Emniyet Genel Müdürlüğü, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin katılımıyla 28 Mart’ta yapılan toplantıdan şu sonuç çıktı “Gücü 0.25 kilovattan ve hızı ise 25 kilometreden az olan elektrikli bisikletlerin, Karayolları Trafik Yönetmeliğinde tanımlanan motorlu bisiklet sınıfına alındığı, A1 sınıfı sürücü belgesi kullanılması gerektiği, sürücü belgesi olmayanlar hakkında Karayolları Trafik Kanunu’nun 36. Maddesi gereğince ehliyetsizlikten 600 TL adli para cezası uygulanacağının halkımız tarafından bilinmesini istiyoruz.

Öte yandan ehliyetsiz sürücü aynı zamanda araç sahibi değil ise araç sahibine de ayrıca 290 TL idari para cezası tatbik edilecek.”  (22.04.2011)

Bu konu ile ilgili daha önceki yazımız:

Elektrikli bisikletler hem pratik ve masrafsız olduğu için, hem de trafiğe çıkarken bir sorun çıkarmadığı için giderek ilgi görüyor. Yakıtı benzin değil elektrik olan bu bisikletler; ehliyet, ruhsat ve plaka istemediği için daha çok tercih ediliyor. Peki acaba yasalar elektrikli bisiklete ne diyor? İşte trafik yönergelerine göre elektrikli bisikletlerdeki yasal zorunluluklar…

Firmalar elektrikli bisikletler için ehliyet, ruhsat ya da plaka gerekmediğini söylüyor

Bu tür bisikletler firmalarca satılırken bisiklet sınıfına sokuluyor. Ancak emniyet yetkililerinin görüşü bunu tam tersi: “Mobilet diye bildiğimiz aracın aslında gerçek ismi motorlu bisiklettir ve tescile tabidir. Yani ehliyet almadan kullanılamaz. Elektrikli bisiklette motorlu bir araç olduğu için o da tescile tabidir ve kullanılabilmesi için tıpkı motosikletlerde olduğu gibi A1 sınıfı ehliyet gerekir. Bu araçlar insanlara ehliyetsiz ve tescilsiz olarak kullanılabileceği söylenerek satılıyor.”

İç İşleri Bakanlığı bu konuda yasal prosedürün belli olduğunu söylüyor

İçişleri Bakanlığı bu konuyla ilgili olarak verdiği görüşte şunları belirtti: “Bu tür araçların araç tescili işlemine gerek olmadığı hususu ile Motorlu Araç Trafiği’ne açık Karayolunda sürülmesine izin verilemez. Bunların tescile tabi olmaması da bunların şehir trafiğinde plakasız ve ehliyetsiz bir şekilde sürüleceği anlamını da taşımıyor.”

Hangi elektrikli bisikletler için ehliyet ve ruhsat gerekmiyor?

EhliyetNormal bisikletler 15 kilometre hıza ulaşırken, elektrikli bisikletler 30 kilometre hız yapabilliyor. O yüzden bu aracın kullanımı için ehliyet ve plaka istenmiyor. Çünkü yasal olarak ancak 45 kilometrenin üzerinde hızda gidebilen araçların plaka alması ve ehliyetle kullanılması şart. Zaten şuanda Türkiye’de piyasada satılan elektrikli bisikletlerin hızları 25 ile 40 km arasında değişiyor ve 250Watt’ın altında motor güçleri var. Dolayısıyla kullanıcılar bu bisikletleri trafikte bir problem olmadan ehliyetsiz ve ruhsatsız olarak kullanabiliyor.

Hangilerinde ehliyet ve ruhsat zorunlu?

Ancak 250Watt’dan çok daha yüksek motor gücüne sahip olan özel üretim bazı modeller 50-60 km hıza ulaşabilmektedir. Örneğin Biselect markalı elektrikli bisikletlerin D1, D2, D3 ve D4 modelleri yokuşlarda yüksek performans alabilmek için 600Watt’lık motorlarla üretilmekte olup, bu modellerin satışında ehliyete ve ruhsata tabi olduğu satış esnasında bildirilmektedir. Ama yüksek motor gücüne sahip bazı marka ve modeller, ülkeye yine bisiklet sınıfında getirildiğinden bu konuda alınmış bir önlem yok. Yine de kullanıcıların, elektrikli bisiklet alırken yüksek hız yapanları tercih etmemeleri gerekiyor. Ehliyetsiz ve ruhsatsız olarak ancak 250Watt motor gücünün altında olan ve maksimum 45km/h hız yapan elektrikli bisikletleri tercih etmeleri gerekiyor.

You can leave a response, or trackback from your own site.

“Elektrikli Bisiklete Ehliyet, Ruhsat, Plaka Gerekir mi?” yazısına 423 yorum yapılmış:

Sayfalar: « 13 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 1317 »

  1. 174. muşlu kemal dedi ki:

    haber linkinide vereyim okuyun.
    haber7.com/haber/20110727/Elektrikli-bisiklete-ceza-yargidan-dondu.php

  2. 175. Ömer Faruk dedi ki:

    elektrikli bisikletlerle ilgili merak ettiğiniz herşey facebook sayfamızda bil hassa ekobis maxi ile ilgili bütün sorulara cevap bulabilirsiniz sayfamızın adı büyük harflerle EKOBİS MAXİ dir arama yerine yazarsanız çıkar….

  3. 176. gakkos (yuki kral süvari EB-02 alacak) dedi ki:

    Müjde arkadaşlar! Adana’daki biri, e-bisikletten 600 lira ceza yemiş ve mahkemeye dava açmış. Mahkeme davacının lehine karar vermiş ve elektrikli bisikletlerde ehliyet esasını iptal etmiş. Bloomberg HT’de gördüm. Artık e-bisikletler ne A1, ne A2 ehliyet, ne de başka birşey istemiyor!

  4. 177. gakkos (yuki kral süvari EB-02 alacak) dedi ki:

    Muşlu Kemal kardeş, yazdığın yazıyı görmemişim ama ben de yazayım dedim… :)

  5. 178. gakkos (yuki kral süvari EB-02 alacak) dedi ki:

    Yalnız karar tüm kullanıcıları kapsamıyor, dava açan kişi, sadece diğerlerine emsal olmuş ve cezadan kendisi kurtulmuş. Yanlış anladığım için öyle yazıverdim. Özür dilerim… Öğrendiğim kadarıyla hala ehliyet istiyor ama düzenlemenin yükümlüsü düzenlemeyi iptal ederse artık ehliyet istemeyecek.

  6. 179. BUCALI35 yuki kral suvari alacak (yakinda) dedi ki:

    tumden kalkar ins ya zaten kimse ehliyeti aldirmiyo :)

  7. lem omer farukcuk olum reklam yapma bura ehliyet ruhsat yeri zaten 22 kisi begnmis allahm ya sabki herseye yardm ediyon p led fotosu guzel dgl guzel dosenmemis

  8. 181. Mirac51 dedi ki:

    Selam Buceli35 kardeş.Ben şimdi şuna inanmıyorum.Elektirikli bisikletlere ehliyet gereklimi değilmi ?

  9. su anki duruma gore gerekliymis ama sen kaskinla polislerin olmadigi ve dikkatli surersen bisi olmaz

  10. 183. CİHAD-ERİ dedi ki:

    ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE ALLAH-IN RAHMETİ VE BEREKETİ HEPİNİZİN ÜZERİNE OLSUN İNŞAALLAH..DÜNYALIK EHLİYET İN HİÇBİR ÖNEMİYOK EN ÖNEMLİSİ AHİRETTE Kİ HAYIRLI Bİ EHLİYETİN OLMASI..

  11. evet dogru

  12. 185. emre ANTALYa dedi ki:

    ÖNEMLİ…. ÖNEMLİ….
    selam arkadaşlar ben bundan 3 hafta önce ehliyetten 600 kasktan 66, motor sahibi ben olmadığım içinde 290 tlde motor sahibi ceza yedi ve gecen hafta cezayı ödedim. ben cezayı ödedikten 1 gün sonra adana murat akan isimli bi adam cezaya itirazda bulunmuş ve ceza yargıdan geri dönmüş ve cezayı ödememiş. ben bunu ögrenince antalyada yunus polislerine sordum ve biz hala ceza yazıyoruz dedi. noluoyo bende anlamış değilim! sanırım benim param yandı gitti kül oldu sizlerde dikkatli olun!
    ceza yediğim yer antalya migros kavşağı…

  13. 186. emre ANTALYa dedi ki:

    ama ben bu işin arkasını bırakmıcam. motor alırken ehliyet gerekmemektedir diolar ama polis durdurunca motor fiyatı kadar ceza yazıyo. burda mağdur olan biziz yani halk! polislerinde bunu bile bile hala ceza yazması ne kadar da tuhaf. üstelik belediyenin otobüslerinde hala elektrikli bisikletlere ehliyet gerekmemektedir diye reklamlar var. akıl alır gibi değil. bu konuda bilgi almak isteyenler 0546 625 36 37 i arayabilir.

  14. 187. hikmet dedi ki:

    köpeklere para lazım ondan kardeş bıçak satmak yasak deil ama taşımak yasak
    aynı hesap ak parti oyunları bunlar kafalarına göre bizi gebe bırakacakalar yani halk kalkındıracak devleti önce devlet sanra millet bu yönetimde

  15. evett dogru diyorsuunun motorcular odasi varsa sikaytte snra emliyete sikauette buulunalim

  16. 189. cihan932 dedi ki:

    motorcular odasına şikayet etsen bişey olmaz sonuçta bu bir elektrikli bisiklet etsende motorcular odası ne yapabilirki ayrıca emliyet değil emniyet

  17. 190. adem gulu dedi ki:

    ADANA – Adana’da ehliyetsiz elektrikli bisiklet kullanan Marut Akman’a trafik polislerince yazılan 630 liralık ceza yargıdan döndü. Adana 2. Sulh Ceza Mahkemesi, şarjı bittiğinde pedalla da kullanılabilen elektrikli bisiklet için ehliyetin zorunlu olmadığına karar vererek cezayı iptal etti.

    Akaryakıt fiyatlarındaki artışa karşın elektrik şarjı ile çalışan ve Türkiye’de her geçen gün kullanıcısı artan elektrikli bisikletlere trafikte yazılan cezalar, kullanıcılarını mahkeme kapılarında hak aramaya zorluyor. Bunlardan birisi de asgari ücretle çalışan Adanalı Murat Akman.

    Elektrikli bisikletini ehliyetsiz kullandığı için Adana Trafik Denetleme ve Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından 630 liralık ceza uygulanan Murat Akman, açtığı davayla bu cezadan kurtulmasının yanı sıra, Türkiye genelindeki sayıları 2 milyonu bulduğu bildirilen elektrikli bisiklet kullanıcılarına da emsal oldu.

    Adana Cumhuriyet Başsavcılığı Kabahatler Bürosu’na itirazda bulanan Murat Akman’ın başvurusunu değerlendiren Adana 2. Sulh Ceza Mahkemesi, “elektrikli bisiklet için ehliyet gerekmediği” gerekçesiyle “idari yaptırım kararının usule ve yasaya aykırı olduğuna” karar vererek, 630 liralık cezayı iptal etti.

    Sürücü Murat Akman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bir iş yerinde asgari ücretle çalıştığını, 650 lira maaş aldığını belirterek, “Elektrikli bisikleti alırken satıcı firma ehliyete gerek olmadığını bildirmişti. Buna rağmen kesilen ceza üzerine hakkımı yargıda aradım” dedi.

    Akman, işe gidip gelmek için önceden 4 dolmuş değiştirmek zorunda kaldığını ve ayda 150 lira yol parası ödediğini vurgulayarak, “Bu yüzden elektrikli bisiklet almaya karar verdim. Ancak, bir gün işe giderken trafik polisi beni durdurup ehliyet sordu. Elektrikli bisikletle trafiğe çıkmanın yasak olduğunu söyleyince ‘nerede kullanacağım?’ diye sordum. O da “köy yolunda sür” diye cevap verdi. Ben de “köyde çalışmıyorum” dedim. Buna rağmen 630 lira ceza yazınca soluğu mahkemede aldım” diye konuştu.

    Elektrikli bisikletin kendisi için çok ekonomik olduğunu kaydeden Akman, şunları söyledi:

    “Şehirlerde bisiklet yolu yapılmadığı için cezayı vatandaşa kesiyorlar. Bize ait bir yol olsa neden araçların içinde trafiğe çıkalım. Ayda en fazla 5 liralık elektrik enerjisi tüketen bu bisikletimi çocuklarım da seviyor. Pazar günleri onları bol bol gezdiriyorum.”

    SEKTÖR TEMSİLCİLERİ CEZALARDAN DERTLİ
    Adana’da elektrikli bisiklet üretimi ve satışını yapan Arora Elektrikli Bisiklet Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ünverdi ise trafik polislerinin elektrikli bisikletlere yazdığı cezaların satışlarını olumsuz etkilediğini söyledi.

    Üretici firma olduklarını ve sadece geçen yıl 18 bin adet elektrikli bisiklet sattığını ifade eden Ünverdi, trafik polislerin yasada yeri olmamasına rağmen elektrikli bisikletle trafiğe çıkanlara ceza uyguladığını savundu.

    Ünverdi, bu cezalar nedeniyle talebin azaldığını, üretimi de daraltmak zorunda kaldıklarını belirterek, “Bu da elbette istihdama yansımanın yanı sıra ülke ekonomisine de zarar veriyor. Türkiye’de yaklaşık 2 milyon elektrikli bisiklet kullanıcısı cezalardan dolayı mağdur. Benzinin pahalı olması nedeniyle elektrikli bisiklete yoğun talep oluyor. Elektrikli bisiklet kullananların kent içinde iş gidiş dönüş maliyeti aylık 3-5 lira. Bin kilometrede 9-10 lira elektrik şarjı tüketen bu bisikletler sayesinde aile bütçeleri de rahatlıyor. Bu soruna artık köklü çözüm bulunmalı” dedi.

    Polislerin elektrik şarjlı bisikletlere ehliyetsizlikten ceza kesmesinin yasada yerinin olmadığını kaydeden Ünverdi, “Yasalara göre, saatte 45 kilometre hız yapan motosiklet ya da benzeri araçlara ehliyet gerekli. Ancak elektrikli bisiklet saatte 25 kilometre hız yapıyor. Bu nedenle ehliyet gerekmez. Bu bisikletlerin motorlarında ‘CC’ yok ‘watt’ var” diye konuştu.(AA)

  18. 191. Firatusta dedi ki:

    selam arkadaşlar bunlar şimdilik onaylanmadı ben Taaaaa nerelere gittim izmir içinde örnek küçük yalı kafam esse çeşmeyede gidicem :D

    neyse de bence bunlara birşey demezler yeterki yanında kağıtlarını bulundurunuz ve dikkatli sürünüz ozaman birşey olmaz ama ilerde çıkarsa bildiğim A1 çıkacakmış duydum ama ben zaten normal benzinli motor yani A2 ehliyeti çıkarcam

    birde ben kullandım gerçekten iyi gidiyor hızlı ancak çok dik yokuşlarda az düşer hız 40 lara ama iyi yinede

    neyse haklıma gelenler bunlar

    hikmet

    arkadaşımızın dediğine katılıyorum bıçak satıyorlar dışarlarda serbert taşımak yasak saçma satılmasıda yasak olmalı önce bunları uygulasınlar yoksa biz adam olmazyız :D XD

  19. 192. kaan dedi ki:

    yalan olmuş dewlet

  20. 193. alper dedi ki:

    Arkadaşlar, elektrikli veya elektriksiz bisiklet hiç farketmez, şehir içinde trafiğe giriyorsunuz bir A1 ehliyet alsanız kötü mü olur canınız söz konusu başkalarının başını da gereksiz sekilde ağrıtmamış olursunuz. A1 denilen ehliyet zaten bisiklet ehliyetidir.

  21. 194. ali dedi ki:

    Tamam da Alper Benim gibi binlerce kişinin zaten B sınıfı ehliyeti var. Bir de elektrikli bisiklet ehliyeti mi alıcaz. A1 bisiklet ehliyeti değildir. Bisikletlere ehliyet getirmeye çalışan politikaların sonucudur. Kısaca en azından B sınıfı ehliyet sahiplerine kolaylık getirilmelidir.

  22. 195. ertuğrul şekerci dedi ki:

    arkadaşlar elektirikli bisiklette çok sessiz bir araç birden sessiz sessiz geliyor çok teklikeli sürat yapıyor her geçen gün kazasıda çogalıyor bence ehliyet istemek çok yerinde bir karar çevre bilgisi ilk yardım bilsi olmadan tecrübesiz bir şekilde trafiye çıkarsa sizce nekadar saglıklı olur burada istenen ehliyet hepimizin menfaatına olmakla birlikte kardeşlerimiz çocuklarımız dışarda oynarken ALLAH korusun ehliyet yok ruhsat yok plaka yok vurdu kaçtı sarı çizmemeli memet aga yada sen yolda ona çarptın kaza yaptın sence kim haklı ehliyet istenmeyen araç mı ehliyetlimi suçlu ehliyetsiz olanmı lütfen duyarlı olalım hepinize saygıyla karşılayarak burada sözlerimi noktalamak istiyorum saygı ve sevgilerle

  23. 196. OSMAN dedi ki:

    arkdaşlar babam ehliyet çıktı diyo alamıyorum ya ne zaman kalkcak

  24. 197. enes dedi ki:

    arkadaşlar ben osmaniyede yaşıyorum trafik polisleri beni durdurup kasktan dolayı ceza yazdılar daha sonra bir kagıt geldi ehliyetten dolayı 600 tl ceza yazılmış böyle bir şey varmı

  25. 198. yiğit dedi ki:

    izmirde soran yok karşıyaka çarşısında millet biniyor polis karakolunun onunde tur atıyor polise el sallıyor :D ayrıca trafiğe cıkmadığınızda kaldırımda sürdüğünüzde sorun cıkmaz. İzmirde böyle birşey yok ama diğer illerde olabilir.

Sayfalar: « 13 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 1317 »

Sayfaya yorum yazınız

Lütfen aşağıdaki işlemi rakamla tamamlayın.

*